No, plus mínus to tak bylo 
Geneze je jasná:
Wright Cyclone 1820 -> Švecov M-25, pak Švecov M-62 -> Švecov M-82 (Aš-82).
Do Li-2 šly M-62 (to máš pravdu), totéž do I-16. Po válce se Aš-62 IR začaly dávat do An-2 (proto "půldakota")
Namakaný Aš-82F do La-5 a Tu-2,
Aš-82FN do La-5FN, La7 a později do Il-12 - a to jsou ty motory, co montovali do Li-2 ještě v 70. letech v Číně. To Li-2 zůstávalo zvenčí stejné, jen zmizely ty strašné žaluzie před motorem (od verze 82F měly jiné chlazení) - takže Aš-82 v Li-2 - "no problem".
Nakonec Aš-82V do Mi-4 a Aš-82T do Il/Av-14.
A aby to nebylo málo, tak rozpůlený Wright Cyclone (už nevím, jestli to bylo z M-62 nebo Aš-82, ale myslím to druhé) v podobě motoru Švecov Aš-21 honil Jaka-11 (C-11).
A to všechno z jediné blbé licence na dakotu, pánové!!!

PS: co takhle motor BMW 801, který honil FW-190A ? Ten by taky stál za vystopování svých (se Švecovem společných... ) tatínků... A že z něj bavoráci udělali SUPERmotor! |
|