FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 19. 5. 2024, svátek má Ivo Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Nouzové přistání Challengeru Českého letectva Jeden příspěvek | Celý strom
Nouzové přistání Challengeru Českého letectva   23. 2. 2011 / 21:42
Zdenda
Ať se dívám, jak se dívám, ještě to zde nebylo:
http://www.novinky.cz/domaci/226071-letadlo-s-nacelnikem-generalniho-stabu-pristalo-nouzov.....

 

Nouzové přistání Challengeru Českého letectva   23. 2. 2011 / 22:09
ice
Ať se dívám, jak se dívám, ani na novinkách už to neni
 

Nouzové přistání Challengeru Českého letectva   23. 2. 2011 / 22:11
Teflon_490   
Ale je: http://www.novinky.cz/domaci/226071-letadlo-s-nacelnikem-generalniho-stabu-pristalo-nouzove-na-ruzyni.html
 

Nouzové přistání Challengeru Českého letectva   23. 2. 2011 / 22:13
ice
Ok ale z původního odkazu mi to háže, že dokument není k dispozici.
 

Nouzové přistání Challengeru Českého letectva   23. 2. 2011 / 22:13
Teflon_490   
Podivej se na ten prvni link
 

Nouzové přistání Challengeru Českého letectva   23. 2. 2011 / 22:13
Teflon_490   
To je tak, kdyz nekdo ve snaze zeditovat prispevek zkopiruje cely svuj napsany text i s odkazem, prispevek smaze, a pak to tam zase vlozi ze schranky
 

Nouzové přistání Challengeru Českého letectva   24. 2. 2011 / 06:03
Zdenda
JO jo, chybami se člověk učí. V první euforii jsem pořádně nečetl a napsal Jak 40, ale to by jste tu ze mne udělali trhací kalendář! Příště použiji staré dobré dvakrát měř a jednou řež.
 

Nouzové přistání Challengeru Českého letectva   23. 2. 2011 / 22:53
Matura   
Nějak se mi zdá že ty Challengery nejsou moc spolehlivá letadla. Už jsem slyšel o prasklých čelních sklech, porouchaném autopilotovi, hydraulice a teď se mu nevysunou klapky. Samé závažné poruchy. A to jsem jmenoval jen poruchy našeho Challangeru.

Něco mi říká že je nejvyšší čas ho vyřadit a pokud možno vyměnit za něco novějšího a hlavně spolehlivějšího.

Jó dokázal bych si představit Embraer Legacy 600 jako náhradu za Challangera.
Nebo Embraer ERJ 145 jako mají Řekové.
 

Nouzové přistání Challengeru Českého letectva   23. 2. 2011 / 23:05
pseudoMates
Taky by ale papaláši mohli chodit pěšmo..
 

Nouzové přistání Challengeru Českého letectva   24. 2. 2011 / 08:37
Tragédie v JRD
A lopaty od příkopu by chrochtaly blahem, co?
 

Nouzové přistání Challengeru Českého letectva   23. 2. 2011 / 23:08
AJS
No sám sis odpověděl: zdá se ti .... slyšel jsi o ...

Kdyby ten eroplán neměl pech, že se o každém jeho škobrtnutí píše, tak by se ti nic nezdálo, protože bys nic neslyšel. Kdybych ti psal o závadách, které potkaly jiné typy letadel, od renomovaných výrobců, ale jejichž štěstím bylo, že se to neprosáklo do novin, možná by ti Challenger tak závadový nepřišel. Pokud vím, tak jediný objektivní a opakující se problém tohohle kusu je praskání oken, snad jako následek tvrdého přistání před lety. Ale to povídala jedna paní...
 

Nouzové přistání Challengeru Českého letectva   24. 2. 2011 / 00:21
Buffus
Docela by mě zajímalo, jakým způsobem se sledují v čase jinak letouny, které prodělaly v minulosti nějakou extrémní zátěž konstrukce. Před časem jsem zde četl, že po tvrdém přistání jde letadlo na speciální prohlídku nebo že při jiném tlakování kabiny se mění provozní doba.. Ale jak je to s dalším sledováním po extrémní zátěži dlouhodbě obecně? Mám na mysli např. možnost únavového šíření trhlin, které prvotně nezpozorovatelné vznikly při extrémním zatížení. Provádějí se nějaké opakované kapilárky, ultrazvuk nebo nevím co draku častěji?
 

Nouzové přistání Challengeru Českého letectva   24. 2. 2011 / 06:44
tonde   
každé letadlo má zpracovaný tzv. Program údržby, (netýká se jen typu, ale konkrétní imatrikulačky, program údržby dvou stejných letadel jiné imatrikulačky se může lišit), součástí jeho dokumentace je i jeho kompletní historie, tedy i havárie, poškození atd. Výrobce navíc ještě vydává servisní bulletiny - závazné i doporučené a spoustu jiných věcí, které se do programu musí zapracovat. O každém éru tedy víš, kdy máš provést jakou revizi, při jakém náletu co vyměnit, s ohledem na předchozí poškození může být v programu údržby zpřísněno sledování určitého celku atd. Co se týče defektoskopií ať už barevných či magnetických či jiných, opět to řeší program údržby. Takže kbyby sis ho sehnal a k němu ještě manuál údržby tak máš komplet představu co obnáší servis a údržba daného éra.
 

Nouzové přistání Challengeru Českého letectva   24. 2. 2011 / 01:44
Matura   
Tak já mám otce na MZV. A ten hodně létal společně s vyššími politiky a proto v tomto případě vím od něho o problémech Challangeru a docela i velkých problémech které postihovaly i bývalé vladní Tu-154ky.

Pokud říkám slyšel tak to nemusí vždy znamenat slyšel z televize, rádia apod. Může to znamenat slyšel od někoho kdo se s problémem živě dostal do kontaktu.
 

Nouzové přistání Challengeru Českého letectva   24. 2. 2011 / 08:07
kuma   
Nic ve zlém, ale kolik že katastrofických situací to náš "smutný Havlův Chalenger" už měl? - dvakrát prasklé okno, jednou nevysunuté klapky (nebo nesignalizující vysunuté klapky). Nebo pamatujete něco jiného skutečně závažného?
Myslím, že na éro, které to tu s námi kroutí už 20 let to fakt zas tolik moc není - a nic ve zlém - i pokud by to psal letecký mechanik (a ten mechanik by byl trochu z těsta jako je pan Jan Čech), tak i přes jeho profesní příslušnost bych to bral s véééélkou rezervou. NAtož ifnormace od zaměstnance ministerstva zahraničí, s kdovíjakým vztahem k létání a technice.
 

Nouzové přistání Challengeru Českého letectva   24. 2. 2011 / 16:29
Matura   
To že u nás létá už 20 let je obdivuhodné ale přece jen ve srovnání s ostatními poruchami třeba u ČSA apod. kdy šlo jen o domění že je něco špatně a poruchami Challangeru je tu rozdíl. Challanger měl poruchy jako každé jiné letadlo jako špatně ukazující kontrolky atd. Ale prasklé čelní sklo, porucha autopilota nebo vypovězení hydrauliky mi nepřijde jako obyčejná porucha.

Věř že otec ač létá jen jako pasažér tak toho ví o létání hodně a k technice má blízký vztah.
 

Nouzové přistání Challengeru Českého letectva   24. 2. 2011 / 16:36
Tragédie v JRD
Jak už tu bylo naznačeno - kdyby se mělo psát o každé poruše, které potká cestou letadla komerčních aerolinek, tak nebudeme číst nic jiného.
 

Nouzové přistání Challengeru Českého letectva   24. 2. 2011 / 17:08
AJS
Banální porucha to není, ale ojedinělá rozhodně taky ne. Pointa je v tom, jak už tu zaznělo milionkrát, že kdyby se měly popsat závady na jiných typech letadel srovnatelné kategorie, dostaneš se k podobným výsledkům. Včetně těch prasklých oken. Možná by ses divil a na toho Challengera se takhle kriticky nedíval.

Jiná věc je, že Challenger má skutečně slabá místa, kvůli kterým mezi mé favority nepatří (třeba citlivost křídla na sebemenší kontaminaci povrchu), ale to s poruchovostí nemá co do činění.
 

Nouzové přistání Challengeru Českého letectva   24. 2. 2011 / 17:44
Rychlokvaška
Heleď opravdu to příliš rozebíráš...poruchy autopilota jsou celkem běžný jev - ať už že to dělá něco jiného než by mělo, až po kompletní výpadek. Proto tam máme dva nebo dokonce tři. A dokonce všechny tři můžou být nefunkční pro zcela normální let (s drobnými omezeními).

To samé vypovězení hydrauliky...je celkem běžný jev, že dojde k nějaké poruše některé ze spousty trubek a hadic, které procházejí letadlem - přece jenom celkem běžný tlak 3000psi není úplně málo a pohyblivé části jsou dost namáhány. Typickým slabým místem bývá podvozek - celá hydraulika se tam musí několikrát za den umně poskládat a vysunutá trpět všechny vlivy počasí, takže se prostě občas stane, že podvozkový okruh někde získá trhlinu a dojde k úniku. Ne nadarmo má třebas Dreamliner řešenou hydrauliku zcela jinak než ostatní letadla - poruchovost a náročnost na údržbu je jedním z hlavních faktorů.
 

Nouzové přistání Challengeru Českého letectva   24. 2. 2011 / 08:24
SONP   
Nikdo nezpochybňuje validitu tvých informací. Bohužel přístup laiků k letectví buď odpovídá přístupu k automobilismu (nesvítí světlo? dojedu! Táhne to vpravo? Dojedu! Nemůžu to nahodit? Použiju kabely a dojedu!), obvykle nechápou striktní pravidla, která se v letectví vážou k závadám a kafrají že s takovou ptákovinou se musí vrátit na letiště vzletu. A nebo dojde k druhému extrému, že se každýá drobná závada považuje za něco strašně nebezpečného.

Pak se stane, že 154ce selžou akumulátory (bylo to tuším v Japonsku) a je z toho pomalu zpráva na první stránce, jak máme příšerně zastaralou vládní flotilu. Totéž se stává, když dojde k vážné nehodě dopravního letadla, a pak čteš pomalu obden v novinách, že to a to letadlo se vrátilo na letiště (protože nesvítila kontrolka podvozku) nebo že tam a tam byl kouř v kabině (a přitom to byla kondenzace v klimatizaci).
 

Nouzové přistání Challengeru Českého letectva   24. 2. 2011 / 08:36
tonde   
MM: asociací se mi vybavuje: nejgeniálnější byla zpráva asi před rokem, že někde nouzově sedlo letadlo kvůli podezření z něčeho a pak zjistili, že si jedna cestující jen strášně smradlavě prdla
 

Nouzové přistání Challengeru Českého letectva   24. 2. 2011 / 08:39
Tragédie v JRD
Ale o to, odkud tu jakoby informaci máš, přece nejde. Nosná hodnota radimovy reakce byla v tom, ze si, protože víš o každým prasklým drátku, myslíš, jak je Challenger nespolehlivej a kdesi cosi - a to jen proto, že nemáš srovnání s ničím jiným.
 

Nouzové přistání Challengeru Českého letectva   24. 2. 2011 / 20:50
Lubson LKJI
Opravdu hodně tvrdé přistání jsem s tímto strojem přežil, když jsme letěli jako novinářský doprovod s Havlem na jeho projev ve Spolkovém sněmu v Bonnu někdy na jaře 1995. Když jsme sedali na RWY24 na Ruzyni za silné termiky na prahu dráhy.
Pilot se po přistání všem omlouval a trvdil, že jsme spadli ze "čtvrtého patra". Nepřál bych Vám ten zážitek...
Tím chci říci, že se ničemu nedivím a tahle jinask velmi spolehlivá a krásná "stíhačka" zažila strašný věci.
 

Nouzové přistání Challengeru Českého letectva   24. 2. 2011 / 11:53
Rychlokvaška
Možná by ses s divil s jakými drobnými i závažnějšími poruchami lítají po světě letadla a jak často se vrací zpátky, nebo někam divertují. Něco takového není vůbec nic neobvyklého. Pokud nemáš zrovna celou flotilu čerstvě z fabriky, těžko najdeš při 100% vytíženosti mašinu, na které by se něco neMELovalo, nebo neměla nějaký záznam v techlogu, CDL, nebo aspoň na něčem nálepku INOP.

Dělá to z nich nespolehlivé mašiny? V žádném případě, jen právě proto máme několikanásobně zálohované systémy, abychom nemuseli s každou prkotinou zůstat někde v tramtárii a posílat tam vždycky armádu techniků a vybavení, aby to dali zase do kupy.
Teda abych nebyl chycen za slovo - primárně ty zálohy máme samozřejmě proto, aby když se něco porouchá za letu, nemá to vliv na jeho bezpečnost

Píše se o všem v novinách? Zřídka...ostatně o poruše autopilota, hydrauliky nebo klapek vpodstatě ani cestující nemusí vědět. Průběh letu i přistání může být úplně normální, snad jenom v případě hydrauliky je občas dobré lidi upozornit, že to po přistání bude kolem chvíli modře blikat a pobíhat lidičkové s přilbama a reflexníma overalama ;o)

Na druhou stranu přes to všechno co jsem napsal mi ten Challenger pořád tak trochu připadá jako Danajský dar, ale to je jen můj osobní názor.
 

Nouzové přistání Challengeru Českého letectva   24. 2. 2011 / 16:49
Matura   
Jo o tom že lidi v letadle by nepoznali že se něco děje vím taky svoje.
V roce 2000 jsem zažil problémy s pravým motorem u ČSA na lince Praha - Moskva.
Byl to Boeing 737-400 a zvuk se mi zdál jiný než obvykle (měl jsem tehdá za sebou asi 20 letů s tímto typem navíc jsem seděl na pravé straně u okýnka hned kousek za motorem).
Po asi 10 minutách co ten motor začal vydávat ten divný zvuk se tah pravého motoru snížil a pilot ohlásil že se vracíme na Ruzyň.

Skoro si myslím že to bylo přistání na jeden motor protože letadlo neletělo přímo rovně ale čumákem mírně doprava.
Nikdo z cestujících nevěděl co se děje.

Jinak to přirovnání k Danajskému daru je trefné.
 

Nouzové přistání Challengeru Českého letectva   24. 2. 2011 / 17:33
Rychlokvaška
No vidíš...a do nás pořád rejou, že i s jedním motorem máme přistávat rovně...a přitom cestující by nám hned řekli že to je blbě
A takhle za bočního větru jsi taky někdy přistával?
 

Nouzové přistání Challengeru Českého letectva   24. 2. 2011 / 19:07
Matura   


Za bočního větru jsem letěl taky. To už je docela pěkná doba ale bylo to při letu do Mallorcy a tehdá se tam činila bouřka a pěkně foukalo. Tehdá jsem letěl ale Boeingem 727 Iberia. Pěkně to s ním při přistání házelo.
 

Nouzové přistání Challengeru Českého letectva   24. 2. 2011 / 17:58
kuma   
Danaové ale nedávali poruchové dary, takže to, že jde o danajský dar, nezpochybňuji, nepovažuji to ale za argument časté poruchovosti!

Když po převratě koupili pro Havla Calengera, našel jsem si v jednom časopisu obrázky přes dvě strany - a nejvíc se mi líbuily sedačky pilota - s beránkovou kožešinou, aby se tolik kapčovi nepotily hemoroidy... Sem si říkal, kurňa, todle je ale kancelář!
 

Nouzové přistání Challengeru Českého letectva   24. 2. 2011 / 19:15
Matura   
To ne ale tím darem je spíš myšleno v tomto případě že Challanger létá tedy stejně jako ostatní letadla ale já bych do něj asi nesed. To už radši sednu do nějaké staré rozvrkočené ruské mašiny.
 

Nouzové přistání Challengeru Českého letectva   24. 2. 2011 / 19:28
Tragédie v JRD
Ach jo. Jsou věci, které nepochopím. Jednou z nich je "logika" tvého rozhodování.
 

Nouzové přistání Challengeru Českého letectva   24. 2. 2011 / 19:40
Hermann   
A proc bys mel mermomoci chtit chapat neci logiku uvazovani?
 

Gonzo
VWAC
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ