Možná by ses s divil s jakými drobnými i závažnějšími poruchami lítají po světě letadla a jak často se vrací zpátky, nebo někam divertují. Něco takového není vůbec nic neobvyklého. Pokud nemáš zrovna celou flotilu čerstvě z fabriky, těžko najdeš při 100% vytíženosti mašinu, na které by se něco neMELovalo, nebo neměla nějaký záznam v techlogu, CDL, nebo aspoň na něčem nálepku INOP.
Dělá to z nich nespolehlivé mašiny? V žádném případě, jen právě proto máme několikanásobně zálohované systémy, abychom nemuseli s každou prkotinou zůstat někde v tramtárii a posílat tam vždycky armádu techniků a vybavení, aby to dali zase do kupy.
Teda abych nebyl chycen za slovo - primárně ty zálohy máme samozřejmě proto, aby když se něco porouchá za letu, nemá to vliv na jeho bezpečnost 
Píše se o všem v novinách? Zřídka...ostatně o poruše autopilota, hydrauliky nebo klapek vpodstatě ani cestující nemusí vědět. Průběh letu i přistání může být úplně normální, snad jenom v případě hydrauliky je občas dobré lidi upozornit, že to po přistání bude kolem chvíli modře blikat a pobíhat lidičkové s přilbama a reflexníma overalama ;o)
Na druhou stranu přes to všechno co jsem napsal mi ten Challenger pořád tak trochu připadá jako Danajský dar, ale to je jen můj osobní názor. |
|