No, ikdyž se ty okruhy lítají zrhuba na stejném prostoru, tak je potřeba to letadlo jinak vést. Narozdíl od malého éra (cessna), na bojasu se netočí 4 zatáčky, ale defakto jenom 2, každá o 180°, větším náklonem (na cessně celý okruh do 20°), než na malém éru (s tím, že první má větší náklon a druhá menší), celý se letí na klapkách (v případě 737dmy pokud se jde na touch and go, tak v poloze po větru jsou už přistávací), v poloze po větru se vysouvá podvozek. První zatáčka se točí až po nastoupání okruhové výšky, která je o 500ft výš, než u standartního okruhu pro malé éra (cessna), na finále je letadlo už v přistávací konfiguraci a 500-700ft AGL na finále už musí být letadlo stabilizované a v ose.
A tohle celé zvládnout ve velmi krátkém čase vlivem rychlosti je o dost náročnější na pilotáž a o to jde, protože nováček, který zvládne vzlétnout, někam zaletět, přiletět a přistát bude mít s tímto potíže a pokud by to letěl stejným způsobem, jako klasický okruh (tzn. čtyři zatáčky po 90°) a pak to dopadá přesně tak, jak jsem psal (nadneseně) - to mám z praxe, jak to na IVAO občas vypadá. S okruhy na mošnově potřebují někteří takoví piloti celé ostravské TMA, aby se tam vůbec vlezli... |
|