FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 22. 6. 2025, svátek má Pavla Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Dead Reckoning a RNAV Jeden příspěvek | Celý strom
Dead Reckoning a RNAV   9. 5. 2011 / 20:34
kuma   
Můj názor je, že to jde.

Jiná otázka je, jestli se to používá.

Že to jde je zřejmé podle výkonů nočních bombardérů ve 2. světové válce. A taky podle návodů v "Letecké příručce", kterou jsem si podle jednoho kamaráda tady koupil v antikvariátu - a tam se počítá i s takovejma špekama, jakože se poloha a směr letu kontroluje podle změn tlaku - isobar v mapě, změn barometrického výškoměru a radiovýškoměru - a tím se kontroluje, jestli se letí správně. Všechny opravy pravé vzdušné rychlosti podle teploty, výšky, korigované podle rtypu výškoměru atd. atd. - milión věcí, co staří navigátoři uměli - a dělali - a současní se učí, ale běžně nepoužívají. je to totiž strašná facha - a byl to důvod, proč byl navigátor zvlášť - seděl sám a nebyl to ani pilot, ani radista, páč na to musel mít klid a čas. Tak jak se sofistikovaly ty hračky před pilotama, tak pak byli navigátoři "nevytížení" - létalo se dvouposádkově (a občas mohou být i na škodu, jakove smolném Smolensku...)

Si myslím...
   Seznam příspěvků  
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ