Můj názor je, že to jde.
Jiná otázka je, jestli se to používá.
Že to jde je zřejmé podle výkonů nočních bombardérů ve 2. světové válce. A taky podle návodů v "Letecké příručce", kterou jsem si podle jednoho kamaráda tady koupil v antikvariátu - a tam se počítá i s takovejma špekama, jakože se poloha a směr letu kontroluje podle změn tlaku - isobar v mapě, změn barometrického výškoměru a radiovýškoměru - a tím se kontroluje, jestli se letí správně. Všechny opravy pravé vzdušné rychlosti podle teploty, výšky, korigované podle rtypu výškoměru atd. atd. - milión věcí, co staří navigátoři uměli - a dělali - a současní se učí, ale běžně nepoužívají. je to totiž strašná facha - a byl to důvod, proč byl navigátor zvlášť - seděl sám a nebyl to ani pilot, ani radista, páč na to musel mít klid a čas. Tak jak se sofistikovaly ty hračky před pilotama, tak pak byli navigátoři "nevytížení" - létalo se dvouposádkově (a občas mohou být i na škodu, jakove smolném Smolensku...)
Si myslím... |
|