No, on nemá stejná křídla.
Velmi zhruba, IMHO - problém možné únavy v oblasti závěsů a pásnic byl znám již na konci sériové výroby L-13 a tak při výrobě křídel na L-13SW/SE a taky L-23 - ale taky L-13 z obovené série (pro USAF a podobně) už byla křídla udělána jinak - dostatečně. Proto se také současný zákaz těchto kluzáků (+TMG) netýká.
Samozřejmě nabízí se řešení - nechat udělat nové krovky - a blaník bude mít zas "nekonečnou životnost" - to ale naráží na někoik problémů:
* nejde jen o závěsy a pásnice na křídlech, ale také o závěsy na přepážce. Musela by se přenýtovat také.
* Jen samotné nové krovky stojí kolem 450-470 tisíc Kč.
* nové krovky v dostatečném nnožství stejně nikdo nedodá, protože firma AI se již definitivně rozžehnala s čímkoliv, co zavání blaníkem¨(formy na lisování plechů, šablony, helinky atd.) Zatímco výroba minisérie 16 (nebo kolik jich bylo) blaníků L-13 pro USAF problém nebyl - přípravky se vytáhly z kopřiv, promazaly - a použily na výrobu "jako z linky" - teď už tyto přípravky k dispozici nejsou. Bez přípravků jako ruční práce by ty krovky stály možná víc, než 4x tolik.. |
|