Když půjdeš do jádra pudla, tak přijdeš na to, že Yaw Damper je na 737CL (NG neznam) taky jak píšeš "paralelní" je sice schovanej v Main rudder power contol unitu, ale Yaw dumper otáčí šoupátkem okolo osy otáčení,kterou tvoří čep táhla nožního řízení,... Dal bych sem i schéma, ale nechce se mi skenovat manuál, když mi ho Google nenašel... Ale když čtu, že YD na 737mě má výchylku jenom +/- 2.5° , tak to asi snadno přešlápneš při možnosti jít na 15° Ale to udržení kuličky je spíš benefit, protože mám v chytré knize psáno, že má pouze limitovat Dutch roll
http://www.b737.org.uk/flightcontrols.htm#Yaw_Damper
http://www.b737.org.uk/theruddersystem.htm
K tomu ATRu tam je na sílu jenom vejškovka a to od CPT a je tam 10DANů na vypnutí. Jinak pokud AP není schopen vytrimovat po nějakou dobu letadlo, tak to většinou "vzdá a vypadne",... Což vidím, jako správné, protože tím posádku upozorní (která čte noviny, spí, či obcuje s jiným palubním personálem, obvykle opačného pohlaví to sem zase zvědavej, kde se to dočtu) na to, že to už nezvládá.
|
|