| | ND Mil Mi-24 hind 11. 6. 2011 / 09:32 | |
| | 1.....prva otazka smeruje k rolovaniu s tymto strojom... nesom si isty ci to spravne ovladam ale ovladam to packou nasmerovanou dopredu a pedalmi neviem ci to tak ma byt pretoze mam trosku problemy s rolovanim u klasickych lietadiel to ovladam len packou.
1..... Když potřebuješ pojíždět tak kolektiv zdvyhneš na 3-4 šaga..(je to budík v levo na palubovce), tím se ti nastaví úhel náběhu listú přitom opatrně vykopáváš pravou nohu aby se ti nezačala mašina stáčet za rotorem pak cyklikou pohneš dopředu pro dopřední pohyb a mírně ji nakloníš do prava aby si eliminoval překlápění na levou stranu.... rychlost pojíždění je lepší menší než pak nahánět mašinu po stranách.. při brždění můžeš použít jak brzdu u kapitána tak kdyby byla závada na brzdovým systému nebo kdyby si seděl u operátora tak se dá i rotorem (kolektiv mírně nahoru cykliku k sobě)
2...druha otazka je ako pristat s tymto strojom normalne horizontalne aby som nemusel pouzivat pristavaciu drahu (bol by som vdacny za presny popis a instrukcie pocas pristavania horizontalne)
2....no tak tady je to těžký radit..... ze začátku totiž nic jinýho než rozjezdy a dojezdy by si neměl trénovat.. na nic totiž zjistíš co ta mašina chce a jak ji pořádně ovládat je to fakt lepší se učit od základu.
rozjezd se dělá tak že kolektiv dáš na 5 šaga necháš to rozjet jako u pojíždění jakmile máš rychlost 80km tak přidáš jemně na kolektivu a mírně přitahuješ cykliku k sobě a elimunuješ náklony necháš jí rozběhnout 130-150 podvozek a letíš
dojezd rychlost 130 kontrola vysunutí a odbrždění a klesáš nad zemí pomalu přibržďuješ a rychlost při dojezdu je kolem 80 a zase eliminuješ cyklikou náhlony na kolektiv pomalu a spíš čekat až plynule dosedne než něco zbrkle urychlovat...
co se týká vzletu z místa a přistání tak je to fakt na to aby si tu mašinu měl v ruce....
pomalu kolektivem přitahuješ mašinu a s pohybem kolektivu jde taky i noha je to lepší dělat vše plynule a mýt všechny pohyby sladěný pak se ti to rozkýve a za začne otáčet a máš s tím víc práce.... jakmile se ti mašina dostane do záběru tak mírně přitáhnout cykliku k sobě a opět eliminovat klopení - klonění
nastoupej a pak cyklikou do předu dostaneš mašinu do dopřednýho letu trochu se ti propadne ale pokud jsi si nastoupal dostatečně tak jsi v poho
a přistání to chce cvičit cvičit cvičit je to to nejhorší na tom všem protože v FS nefunguje vzduchový polštář tak jako ve skutečnosti kterej ti pomáhá a z mašiny jde dost blbě vidět při přistání a dobržďování v klesání ale zase platí to co jsem psal pomalu plynule s klidem dělat pohyby a nechat tu mašinu přistát ...... jak jsem kdesi kdysi psal musíš na ní jako na ženskou v klidu jinak se ti postavý na odpor a máš s ní plno práce hodit ji do klidu...))
Nejlepří je cvičit tohle na okruzích ... nezdá se to ale je to jedno z nejtěžších cvičení vzlet stoupání udržení režimů výšky a rychlosti a než to všechno uveděš tak jak máš tak už vysouváš podvozek a připravuješ se na přistání.....
okruh u nás v LKNA 150km/h výška 700mAGL |
| |
|