Pánové dle mého názoru jste se vybrali ouplně špatnou cestou. Start a vzlet s rozjezdem normálním nebo afghánským je pokročilou technikou a navíc ho to učit na hindovi je to ouplný nesmysl. Přistání s dojezdem je o tom samém nesmyslu. Kdybys to zkusil někoho takto naučit v reálu, každý přistání by znamenalo ztrátu ocasního rotoru, protože s tim bude přistávat jako s letadlem - tj před dosednutím přitáhne cykliku na břicho místo toho aby odtlačil a postavil to na lyže nebo kola na tři body. Ideál je učit člověka na R22 nebo raději na S300 od nuly. Už přeučovat pilota z křídel na rotor je nebezpečná věc jak při normálních přistáních tak autorotacích a přechodu do nich. Je to stejný efekt jako přeučovat starého rogalistu flex wing na normální éro fixed wing. V rozhodujícím okamžiku ve výdrži potlačí a vylomí přední kolo nebo to postaví totálně na budku.. Prosazujete tady co největší realism tak bych v zájmu všech ostatních, co je vrtulníky zajímají, odkazoval ty, co chtěj hned lítat s B747 (hind) na Cessnu (R22 S300) Když se v reálu "přeučuje" křídlák na "rotora", instruktor musí být v pozoru a v situacích kde zpočátku zcela jistě dojde k záměně smyslu řízení, musí loktem přiloženým napříč k cyklice zezadu tomuto pohybu zabránit a počítat s tím, že podvědomý reflex žáka použije ještě větší sílu když mu to nepude tam kam mu reflex uložený hluboko v podvědomí velí. Po několika zkušenostech už mu stačí jen ťuknout do cykliky když začne ve výdrži-odbrždění tahat a on se hned opraví.. Tolik moje 0.02$ tomuto foru. Snahu a ochotu Snakeho si samože cením, doufám že se neurazí, když napíšu oponenturu z pohledu heli instruktora a bude psát dál.. |
|