Promiň, kámo, mně to nejpřijde blbý, mně spíš přijde, že se občas ptáš jako kdybys ani pilot nebyl.
Zkus nevrtat v léty prověřených postupech a s někým si těch pár letů nízké navigace odlétej. nezabije tě to - a pak diskutuj co proč a jek - a jestli je to zbytečné. Kdybys létal v našem regionu, tak bys zjistil, že když je dohlednost, tak se při navigaci ve 300m prostě ztratit nemůžeš (pokud nejsi absolutní trotl) - protože trvale (!) vidíš Říp, Milešovku, Bezděz, Ještěd - prostě nezaměnitelné orientační body, podle kterých se najdeš okamžitě.
A pak si dej krátký let ze Sazené nad Mácháč v 50-150 metrech. Uvidíš jen zelené kopečky, v ďolících anonymní vesničky - a s navigací, pokud to nebereš vážně, budeš v hajzlu.
Všimni si, že jsou tam taky někde úlohy za ztížené viditenosti, po odlétání kterých ti mohou být přiznána kratší minima... To se ti zdá taky nesmysl?
A proč je tím podmíněn výcvik vlekaře? No protože se jaksi předpokládá, že vlekař už by měl umět něco víc, než jen nahoru - dolů, odval na baselegu a přistávat s lanem. Republika je pestrá. Zkus si představit převlek s kluzákem na laně třeba z Chrudimi do Šumperka a vlekaře, kterej by řekl - jo vlekař jsem, ale pro hezký počasí a větší vejšky. |
|