|  |  | Finalni navrh na usporadani postupu vyvoje fotoreal. CR 2. 7. 2002 / 14:02 | Marky Parky |
|  | Maximalni velikost stahnutelneho ctverce cernobile 10m/pix mapy je neco malo prez 4000x4000 pixelu = ctverec o rozmerech 40x40 kilometru. Tato oblast je o nekolik pixelu vetsi, nez oblast 0.58x0.35 uhloveho stupne.
Po vyriznuti, resamplovani a DXT kompresi tato oblast da priblizne 52MB bitmap a 3MB autogenu ( pokud nejaky bude ) = balik 55 MB.
Navrhuju celou republiku rozdelit do techto baliku a zahajit jejich postupnou tvorbu. Za vychozi bod navrhuju urcit 50* ss, 14* vd ( levy horni roh tohoto pocatecniho ctverce je 13,710*vs, 50,175*ss ). Stred i levy horni roh kazdeho dalsiho ctverce pak bude posunut o 0,58* vychodo-zapadnim smerem resp. 0,35 severo jiznim smerem.
Kazdy takovyto balik pak bude samostatne instalovatelny jako scenario
a) aby se nestahovalo moc najednou
b) aby se mohla republika zaplnovat prubezne
c) aby na tom mohlo delat vic lidi najednou
d) aby to mene zatezovalo FSku
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
A bombonek na zaver. Spocital jsem, ze tech ctvercu bude potreba cca 60. A kdo umi nasobit ( 55*60 ) tak tomu vyskaku pred ocima cislo 3GB. Jak se tesite????
|
| |
|
 |  |  | Re: Finalni navrh na usporadani postupu vyvoje fotoreal. CR 2. 7. 2002 / 17:12 | Petr Bednář |
|  | No, já už jsem cosi podobného dělal, takže si to představit dokážu.. Tedy abych byl přesný - nedokážu. Ta myšlenka je lákavá a moc se mi líbí, ale je Ti doufám jasný, že je to naprostý ŠÍLENSTVÍ ... ) |
| |
|
 |  |  |  | Re: Re: Finalni navrh na usporadani postupu vyvoje fotoreal. CR 2. 7. 2002 / 18:09 | Martin Sedlařík |
|  | No uvidíme do kdy nám vydrží nadšení 
Každopádně kompletní barevný podklad 30m je už doma a předpokládám, že totéž budeme konstatovat s CB 10m tak zítra. No a pak jen rozřezat, správně naladit a sladit barvu a počástech resamplovat. Prostě pohádka a procházka růžovým sadem ... ))
Ne nejdsem takový najivka, je fakt, že ty objemy dat jsou děsivý.
Každopádně je důležité vymyslet nějaký jednoduchý a lehce opakovatelný postup pro kombinaci CB a COLOR. Tak pokud máte někdo zkušenosti a chuť (poradit či i spolupracovat) bude to mooooc fajn.
|
| |
|
 |  |  |  |  | Re: Re: Re: Finalni navrh na usporadani postupu vyvoje fotoreal. CR 2. 7. 2002 / 18:20 | Marky Parky |
|  | Hlavni myslenkou pro to aby to bezelo je na jednom kusu odlatit maximalne automatizovatelny algoritmus, kterym ppak zamestnat masinu druhou v dobe, kdy budu on-line letat ))))
No tak snadny to asi nebude, ale priblizne takovej je asi muj zajem.
Jo petre nevis s tim pouzitim Brigthnes slozky z jedne textury a Barevnych slozek z te druhe??? Nechce se mi to sam kodovat, kdyz neco takovehu urcite uz nekdo nekde udelal..
|
| |
|
 |  |  |  |  |  | Re: Re: Re: Re: Finalni navrh na usporadani postupu vyvoje fotoreal. CR 3. 7. 2002 / 07:53 | Petr Bednář |
|  | Já si každopádně myslim, že univerzální postup neexistuje vzhledem k unikátnosti každé textury, ale postupoval bych tak, že si to na jednom čtverci vyzkoušim ručně ve Photoshopu, zapisoval bych si postup operací a pak si naprogramuju Batch Operation přímo ve Photoshopu.... zbytek je autohračka...
Rozhodně bych se tedy nepouštěl do nějakého zbytečného hledání algoritmů, které jsou už dávno vymyšlené.. |
| |
|
|