Lítám Bonanzou A36 (od Carenada) a potřebuji pořádně plánovat spotřebu paliva......v manualu jsou tabulky ukazujici nastaveni bohatosti směsi vzhledem k výšce, fuel flow, počasí a otáčkám.....ale to nastavení bohatosti směsi mi moc nedává rozum - nad každou tabulkou je buď 20stupňů celsia LEAN (ochuzení) nebo 20st. RICH (obohacení).....
V manuálu dále je že se bohatost paliva má nastavovat dle ukazatele EGT (Exhaust Gas Temperature) viz. níže
------------
1.Lean the mixture and note the point on the indicator that the temperature peaks and starts to faill.
A. CRUSIE LEAN Mixture . Increase the mixture until EGT shows a drop of 25st.F below peak on the rich side of peak.
B. Best Power Mixture - Increase the mixture until the EGT shows a drop of 100 st. F below peak on the rich side of peak.
2. Continuous operation is recommended at 25st.F or more below peak EGT only on the rich side of peak
-------------
Nějak to ale nechápu....zaprvý v tabulkách jsou teploty 20st. CELSIA ale ten budík EGT ukazuje ve Fahrenheitech. Za druhý nevidím rozdíl mezi tabulkou 20st. RICH a 20st. LEAN - jakoze mam snížit mixture o 20stupnu od maxima toho ukazatele??Nebo mám nastavovat tak aby teplota poklesla o tolik jak je v tabulce ve sloupci IOAT??
Muze mi prosim nekdo vysvetlit jak to chodí..vím třeba že chci letět ve výšce 12 tis ft protože dle tabulek je tam nejnižší fuel flow - jakou z tabulek mám použít? 20st.C RICH nebo LEAN?
Druhý problém je jak zjistím jak daleko doletím (letoun má papírově dolet 930nm, v případě plného naložení jen 220nm) vztahuje se to k těm nejnižším hodnotám v tabulkách? Dík za jakýkoliv info nebo odkaz
ukázka tabulky: |
|