Na MCP by měl mít nastaveno V2. Ne V2+15. Protože po aktivaci autopilota se tam automaticky přičte 20kt. A to už je bezpečná stoupací rychlost. A taky se automaticky aktivuje LVL CHG, takže není možné, aby letadlo ztratilo rychlost pod těch V2+20. Problém prudkého zvednutí letadla a poklesu rychlosti je v tom, že nemáš dostatečně přitažený řízení, letadlo moc zrychlí a po aktivaci autopilota se sanží zpomalit na tu V2+20, proto prudce zvedne nos. Po vzletu by jsi nos měl mít skoro 20st. nad horizont. Přesně řečeno, musíš sledovat indikátory Flight Directoru, které tě k tomu samy povedou. Potom stále v režimu LVL CHG přidáš na MCP rychlost na 250kt a jak zrychluješ, zasouváš klapky a potom můžeš aktivovat LNAV. A jak jsi na tom s palivem? Nemáš doufám už 3 krát 100%?  |
|