|  |  | B737 vytraha terrain/traffic 13. 12. 2011 / 10:56 | |
|  | Ahoj,
poradi nekdo co presne znamenaji ty tri svetla na panelu 737 ( a asi i jinych typu), oranzova, modra, bila?
A taky presne nerozimim tomu, proc se mi rozsveci pod panelem AP tri upozorneni (znaky AT), rozumim, ze jedno z nich znamena, ze se vypnul Autotrhrottle, ale ty ostatni dve?
Diky
dan |
| |
|
 |  |  | B737 vytraha terrain/traffic 13. 12. 2011 / 11:13 | |
|  | to první je signalizace přelétnutí markeru (outer/middle/inner).
To druhý nevím.
Ale proč, když se ptáš na tohle, máš v subjektu "terraint/traffic" to fakt netuším  |
| |
|
 |  |  | B737 vytraha terrain/traffic 13. 12. 2011 / 11:13 | |
|  | barevná světýlka jsou "outer", "middle", "inner" marker. vysílače umístěné postupně v určitých vzdálenostech v ose přebližení před dráhou a vysílající úzký paprsek kolmo vzhůru. Vždycky když letadlo nad některým z nich právě prolétá, ozve se signál a rozsvítí se kontrolka příslušné barvy. Pilot má tak představu, jak daleko je od prahu dráhy, aniž by musel koukat na podrobnější přístroje.
A ty tř světýlka pod MC jsou "A/T", "A/P" a "FMC". A/P svítí při celkové deaktivaci autopilota a FMC, když se na displeji FMC objeví nějaké důležité hlášení. |
| |
|
 |  |  |  | B737 vytraha terrain/traffic 13. 12. 2011 / 11:33 | |
|  | skvele, diky!
nazev "vystraha terrain/traffic" jsem to nazval, protoze jsem mel pocit, ze se pri rozsviceni prave jednoho z tech markeru ozve i "terrain" nebo "traffic". Ale asi to byla jen shoda nahod.
Jeste jedna doplnujici - marker (tusim modry) se mi rozsveci i po vzletu. Funguje to tedy i v opacnem smeru, tzn. ne pri pristani, ale po vzletu, kdyz protnu tyto body?
Pouzivam wilco a vetsinou litam loww-lowi /obe placeny (jen pro doplneni)
diky diky
d. |
| |
|
 |  |  |  |  | B737 vytraha terrain/traffic 13. 12. 2011 / 11:40 | |
|  | To je prave docela spatna shoda nahod 
Jo, pipa/blika to kdekoliv |
| |
|
 |  |  |  |  | B737 vytraha terrain/traffic 13. 12. 2011 / 11:41 | |
|  | Nevím, jak jsou ty systémy v letadle nastavené, jestli při vzletu jsou zablokované nebo ne, ale pokud nejsou, budou se samozřejmě ozývat i při vzletu, kdyaž poletíš stále přesně v ose dráhy, protože technicky tomu nic nebrání. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | B737 vytraha terrain/traffic 13. 12. 2011 / 11:50 | |
|  | Nejsou, a rozsviti se kdykoli, v pripade moooc silneho markeru by se rozsvitili klidne v tratovem letu.
Ono se to hodi i u toho vzletu, hodne procedur je definovano i pomoci markeru, treba snad vsechny odlety z Brna RW10 pred zrusenim BNO a kolokovaneho markeru. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | B737 vytraha terrain/traffic 13. 12. 2011 / 14:12 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  | B737 vytraha terrain/traffic 14. 12. 2011 / 16:01 | |
|  | tak to mám asi vadnou 737 když se mi to rozsvěcfí jen při přistání |
| |
|
 |  |  |  |  |  | B737 vytraha terrain/traffic 14. 12. 2011 / 16:10 | |
|  | nebo jej proste neprelitnes. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | B737 vytraha terrain/traffic 14. 12. 2011 / 16:39 | |
|  | Ještě je u toho přepínač HI/LO nebo tak nějak, a tím se přepíná citlivost, právě pro použití markeru při traťovém letu (což už se dnes minimálně v Evropě a severní Americe nepoužívá) |
| |
|
 |  |  | B737 vytraha terrain/traffic 13. 12. 2011 / 11:59 | |
|  | | |
|
 |  |  | B737 tlakování 13. 12. 2011 / 14:05 | |
|  | Když už je tu strom o 737, tak si přihřeju polívčičku. Konkrétně se mi jedná o Ifly FSX, stává se mi to na 736 i 738, které lítám, že občas při dostoupávání do CL přestane pracovat tlakování kabiny v tom smyslu, že neupouští tlak dostatečně, ručička rozdílu tlaků se objeví v červeném poli a rozsvítí se kontrolka auto fail. Jinak tlak v kabině v tu chvíli normálně klesá, akorát nedostatečnou rychlostí. Normálně to řeším tak, že přepnu na manuál o otevřu ventil, než se tlaky alespoň trochu přiblíží a zbytek letu už to jede v pohodě na automatiku. Procházel jsem checklisty a nemůžu přijít na žádnou chybu, proč by to tak mělo dělat. Nějaké nápady ?
A dotaz na někoho z praxe - kolik váží náklad na plně naložené 738 s cesťákama např. na dovolenou ? Jen nějaká by oko hodnota, abych věděl, jak moc se nakládá a nesnažil se tam narvat něco, co se tam ve skutečnosti nikdy neobjeví... 
Díky  |
| |
|
 |  |  |  | B737 tlakování 13. 12. 2011 / 14:14 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  | B737 tlakování 13. 12. 2011 / 14:19 | |
|  | | |
|
 |  |  |  | B737 tlakování 13. 12. 2011 / 17:49 | |
|  | Nemas tam zavadu? Zkusils ALT mod?
Co se tyce nalozeni, bude to do mx. 20 tun, ale to by byl uz extrem, pres 100 kilo na cestujiciho vc. batoziny, standartne to bude kolem 80 kilo, x 186 mist v beznem TVS buliku, tzn. +- autobus 15 tun. |
| |
|
 |  |  |  |  | B737 tlakování 13. 12. 2011 / 22:05 | |
|  | Na závady právě nelítám, a poté, co manuálně dostanu tlak do rozumného rozmezí, tak to dál fachá naprosto bez problémů. Ono to v podstatě pracuje správným způsobem, jen pomalu upouští ten tlak. ALT mod jsme nezkoušel, vždycky to spravuji manuálním otevřením ventilu, případně dočasným vypnutím packů. Vypadá to, jako by to v outflow ventilu simulovalo chcíplou veverku nebo co... Fakt nemá nikdo žádné nápady ? 
Za ty hmotnosti velký dík, já právě lítal na víc... 
Zkoušel jsem to znova, že bych natípal screeny, ale jak na potvoru pracuje všechno tak, jak má...  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | B737 tlakování 13. 12. 2011 / 23:17 | |
|  | Jestli to byla nejaka jednorazova zalezitost, tak asi spatna konstelace hvezd, nebo ti kastani moc prdi. az se ti to stane priste urcite nafot, a pripadne i pockej jestli zabere releif valve. |
| |
|
|