Akceleracia motora:to je to , co lietadlo motrebuje.U Tucka z rezimu klesania,kde ma tak 70% otacok je akceleracia tipujem 4-6 s na maximal. Vyrobca motorov "Solovjev", su to motory podobne,alebo ekvivalent s MiG-21/Tumanskij/ , ktore su skoro rovnake vykonovo , okolo 64-66 kN .Tucku 134 sa dodnes hovori , ako dopravna 21-nicka. Takze ak da pilot v 100m plny plyn,trvalo to tak 3-5 s nez to zabralo,a pri klesani v rezime 3-5 m/s to mohlo sklesat do akej vysky?Odhadujem tak 75 m,kedy pilot mohol ocakavat,ze lietadlo zacne naberat rychlost a moze prejst pozvolna z klesania do horizontu.Tento obluk mohol zabrat dalsich par metrov do minusu,pretoze v pristavacej konfiguracii nie je tahu nazvys a pri pretiahnuti lietadla hrozi pad po kridle.Takze lietadlo pokracuje v klesani a je skoro iste,ze nemohli zabranit zrazke s Iljusinom. To sme rozoberali reakciu pilotov v 100m vyske.Ale teraz uz nemam pred sebou ten pripad,kedy vlastne zahliadli piloti prekazku na drahe, a bolo to urcite v mensej vyske ako 100 m,po vypadnuti z mrakov,takze inac to dopadnut ani nemohlo,ako koliziou s prekazkou.
Nemozem nepridat svoj postreh z pristavanií s MiG-21,kde v 80-100m sa prelietavala BPRS/NDB/,vzdialene okolo 1 km od prahu drahy, a z kabiny uz v podstate draha nebola vidiet,lebo masina bola natiahnuta a pilot uz prenasal uhol pohladu do lava a odhadoval vysku podrovnania,rychlost bola okolo 340-330 km/h , podla verzie lietadla.U Tucka to bolo zhruba to iste,rychlosti sedeli ako u 21, naozaj po preleteni BPRS uz nebolo co riesit a pilot uz bol pripraveny na pristatie. Tot vse. K tejto teme. Zatial.... |
|