|  |  | Přistávání 25. 1. 2012 / 13:09 | |
|  | Ahoj všichni,
přistávám,mám ISL viditelný zapnu asi PPL a stává se,že mně nenavádí.Co dělám špatně?
Je to v PC-nastavení nebo ovladačem.Zatím lítám jen na klávesnici.Dík. |
| |
|
 |  |  | Přistávání 25. 1. 2012 / 13:23 | |
|  | upřesni, prosím, typ letadla a letiště na ketrým to lítáš, jinak není možné ti poradit  |
| |
|
 |  |  | Přistávání 25. 1. 2012 / 17:10 | |
|  | | |
|
 |  |  | Přistávání 25. 1. 2012 / 18:05 | |
|  | 1. Ujisti se ze prepinac NAV/GPS je na NAV
2. dej si do radia NAV1 frekvenci ILS, a do Course kurz drahy. Jak uz bylo receno jsou na mape.
3. Pokud litas bez autopilota tak toto staci.
4. pokud litas s autopilotem, tak si dej vysku cca dva tisic feetu nad drahou.
5. Heading si dej aby bylo 30 stupnu bud na levo nebo na pravo od kurzu drahy. zalezi z jakeho smeru letis.
6. Kdyz chces aby ti to aj letelo aj samo sestupovalo po GS, tak musis mit zapnute ALT, HDG, a APP. ALT a HDG se automaticky vypnou po 'interception'.
|
| |
|
 |  |  |  | Přistávání 25. 1. 2012 / 18:49 | |
|  | ... nezabudni, že GP/sklzova rovina sa nalietáva "odspodu". |
| |
|
 |  |  |  |  | Přistávání 25. 1. 2012 / 20:57 | |
|  | No, v teorii ano, ale v praxi to dost často neplatí, v téhle době je tzv. continuous descent approach pravidlem na většině letišť (a nejen těch s ILS) a tak nějak se plynule seshora přibližovat ke GP profilu je způsob jakým se to dá dělat z hlediska paliva a času úsporněji, než odspoda.
Ale pravdou je, že tímhle není potřeba tazatele teď zatěžovat, když se to učí, platí teorie a tudíž VŽDY odspodu  |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Přistávání 25. 1. 2012 / 21:20 | |
|  | V Amsterdamu se to dost tak dela, ne? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Přistávání 26. 1. 2012 / 13:45 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  |  | Přistávání 26. 1. 2012 / 00:37 | |
|  | Ty jsi z tý Anglie nějak zmlsanej, poslouchej. To vás v Calgary taky tak vektorujou? Já mám zatím pocit, že na západní straně Atlantiku se vektoruje odspodu jak za krále klacka. Bych vraždil třeba ve Fort Lauderdale, kde ti při vektorování dají rychlost 180, tzn. klapky 1 nebo 5 podle váhy a sundaj tě do 3000ft, když máš ještě 20NM to go... |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Přistávání 26. 1. 2012 / 01:22 | |
|  | Jojo, v Calgary, Edmontonu i na Havaji.
No s tím sundáváním...já beru CDA jako prioritu, takže pokud vím track miles od ATC (nebo aspoň ze zkušenosti, podle okolního trafficu, nebo toho co jsem si namaloval v LEGS), tak pokud vidím, že bych letěl dlouho level flight, tak si dám V/S nějakou nižší hodnotu, nebo thrust na nějakých třeba 1.2 EPR a čekám jak se to vyvine Někdy nás zkrátí a je potřeba to drobně dohánět, většinou je to ale spíš tak akorát nebo i málo. Když to chtějí rychleji, tak si řeknou, jinak min. 300fpm je pořád descent. Přijde mi, že oni nás tady většinou klesají hned na platform (pokud to umožňuje terén, někdy ani to ne, bezpečné výšky se tu zdůvodňují občas dost těžko) a zařiďte si to jak chcete. Ale to i v UK. Jen tady ty jejich platforms bývají většinou dost nízko (cca na čtvrtou majli těch cca 1200 AGL), ale přitom nevektorují tak blízko. Řekl bych, že si ATC dělají jen prostor pro zkratky když potřebujou, oni tady jsou ti eproučníci obecně hrozně dezorganizovaní ) Nějakej plán (jako třeba dráha v používání) platí tak půl minuty...
Párkrát se mi stalo, že se ptali jestli nám stačí xx track miles, ale zvykli si 
Jinak YYC je elev 3540, to je čoveče pro můj mozeček celkem záhul na tyhle 3 times rule výpočty...ty seš z PRG asi zvyklej, ale já lítám 90% letišť skoro sea level, nebo určitě do 100ft a tohle se občas blbě představuje v trochu rychlejší akci  |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | Přistávání 26. 1. 2012 / 02:55 | |
|  | Je pravda, že na vektorování jsou řídící v UK skutečně světovou špičkou, zjevně to umí od doby, kdy se jim nad Anglií formovaly svazy B-17 a B-24, do toho se vzájemně hledaly perutě Spitfirů a Thunderboltů, a po zemi se tam proháněly Focke Wulfy s vyplým odpovídačem 
A i naši řídící jsou v tomhle už docela dobrý. Mimochodem Němčouři od Air Berlinu mi říkali, že při létání po Evropě považují za jedno z nejlepších ATC to české... to potěší
|
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | Přistávání 26. 1. 2012 / 05:14 | |
|  | Hehe dobře řečeno 
Oni v tom mají prostě praxi...kolik se toho honí v Londýnským TMA, na to člověk musí být dobrej, nebo se z toho složí. Někdy nechápu jak to dokážou dělat a říct "thanks, bye" se zdá až trapně nedostatečné... |
| |
|
 |  |  | Přistávání 25. 1. 2012 / 18:53 | |
|  | Neboj sa, spolu Ťa to naučíme. Občas dostaneš aj "po paprčiach". Presne tak ako v reáli ... |
| |
|
|