Pokud ti APP a NAV rezim slapaly a HDG ne, vypada to opravdu na vitr.
Jinak pokud se te ATC zepta na kurz, a ty ho odpovis, on te muze informovat o tom ze se radarovy kurz lisi, ale ty nadale pouzivej kurz ktery vidis a nastavujes a tu opravu za tebe ma delat ATC!!! Proto se te taky pta kdyz mu letis jinam, aby s tim pocital..
Duvod? Jednoduchy - nejsi ve vzduchu sam a kdyz jsou dve letadla pobliz, pravdepodobne jim fouka jiny vitr. A neni mozne aby si kazdy pilot pricital ke kurzu nejakou hodnotu, protoze by pak kazdy mohl reagovat na povely ATC jinam a mohlo by to vezt ke zblizeni nebo kolizi.
Dulezite je take nezamenovat Track a Heading. Napriklad pokud je na approachi husto a silny vitr a letadlo leti po radiale na RASIM, ATC se muze rovnou ptat "Report Heading" - v tu chvili pilot ohlasuje kam mu miri cumak a ne tu radialu ( tu vidi ridici na radaru, na tu se nemusi ptat ) a pta se proto aby vedel odchylku v danem miste a mohl s ni pocitat pri vektorovani.
Takze kdyz to shrnu:
a) Vzdy reportovat realny heading ( i kdyz je odchylka tracku treba 30 stupnu )
b) Pokud ATC oznamuje odlisnost od radaroveho kurzu, dela to jen pro kontrolu a ve chvili kdy mu pilot potvrdi, tak uz s touto odchylkou pocita, ridi podle ni a pilot dale neprovadi zadne vlastni opravy.
|
|