Máloco je tak zavádějící paradigma, že ženské jeou všeobecně špatné řidičky. Blbost. Znám celou řadu ženských, které řídí bezchybně až nadstandardně dobře - a spoustu chlapů, které by od volantu měli vyhnat baseballovou pálkou - a včera bylo pozdě.
Pokud za "ženskou za volantem" počítáš někoho, kdo nemá velkou praxi, v neděli sedne za volant a veze rodinu tu či onde (na hřbitov na dušičky, na nákup ke kaufáči a zpátky) - tak roli spíše hraje, že ženské v takové situaci dostávají od svých machos kartáč už proto, že to jsou ženské. Tak si žádné užitečné řidičské návyky nevybudují - a řídí (pochopitelně) strašně.
Pokud jako "ženskou za volantem" počítáš profi řidičku autobusu, taxíku, kamiónu, nebo obchodní zástupkyni, která najezdí běžně 5000 km za měsíc, tak bys vysloveně mizernou řidičku hledal těžko. Naopak - profi personalisté v zemích západních (a zejména severních) tvrdí, že ženy - řidičky mají víc dobrých vlastností, než jejich mužskoé protějšky - proto jsou třeba ty řidičky v autobusech v některých zemích mnohem častější, než muži.
Podle mého z toho plyne, že pokud se žena dá na kariéru ATPL, má odpovídající praxi a kvalifikaci, není absolutně, ale absolutně žádný argument, proč by měla být horší, než pilot - muž (a je tomu spíše naopak).
|
|