Letět pravidelně po oblouku je "vyšší dívčí" a pro zpestření bývá obloukový úsek zařazován do všelijakých sportovních navigačních soutěží. Představa, že udržíte stabilní GS (a jsem také nedovtipný, ještě že se Tragéd zeptal co to má být) když letíte 45-60 stupňový segment při silném bočním (a pak třeba čelním nebo naopak) větru je bez GPS velmi těžké - prakticky neustále musí být představa o úhlu větru na trať (a ten se v každém okamžiku mění) vzájemné rychlosti větru a letadla (věřte tomu...) a úhlu snosu (nezaměňujte, prosím, s uhly z nosu). Zkuste si to někdy s L-200, Z-43 nebo nedej bože Vivatem například zde: oblouk o poloměru 40 km z kursu 300 na 240, vítr 290, 26kt, 2000 ft MSL, výchozí bod Benešov nad Ploučnicí - chci vidět, jak kdo v té turbulenci za Krušnými horami udrží konstatntní GS (+-1%) a třeba i s GPS ;-D !!! |
|