FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 9. 8. 2025, svátek má Roman Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
TURBO ANDULA Jeden příspěvek | Celý strom
TURBO ANDULA   2. 9. 2012 / 13:37
kuma   
Tam je zajímavý, že ten Glušenko měl taky nějakejch 1350 HP... (jkestli se nemýlím) a nezdálo se jim to přemotorovaný. Myslím, že problém byl právě v těch motorech,. servisu, dostupnosti, to vše v době tvrdého socialistického plánování.

My si to vůbec neumíme představit, ale pokud se člověk noří do historie, tak mnoho kotrmelců Východního bloku bylo způsobeno pro na první pohled malicherné příčiny - s globálním dopadem. Jako příklad může posloužit historie vzniku tanku T-72 - původně verze tanku T-64M, který měl být standardním tankem celého SSSR a měl se vyrábět ve čtyřech strategicky obrovských továrnách v tisícových počtech. Problém byl, že motor do něj uměli vyrábět jen v Charkově, kde ale kapacita nestačila. Tak byl vivinut nový motor - jednodušší, aby mohl být vyráběn "všude" - a tak vznikl T-74. Myslím, že An-3 zanikly ze stejného důvodu (navíc ekonomika provozu tehdy nikoho v SSSR netlačila a kanibalizovatelných motorů Švecov v té době bylo hafo... )
   Seznam příspěvků  
Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ