FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 4. 8. 2025, svátek má Dominik Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Autogen SDK - bug alebo trik Jeden příspěvek | Celý strom
Autogen SDK - bug alebo trik   22. 2. 2005 / 08:22
palander
Ahojte.
Tak som sa dal na autogen k mojim mestskym texturam a tak by som mal par otazok pre nasich MSFS-SDK guru-ov. Po prestudovani manualu som narazil na malu poznamku ktora ma velmi zarmutila - " ked pouzijete objekt z (L) Library nie je mozne definovat presne ktory objekt to bude ale len skupinu (mesto, dedina, velke mesto...) a FS-ko si ho da vyberie nahodne ((("
Neexistuje nejaky bug alebo trik ako to oklamat. Chcel by som totiz na textury vytvorit vlastnu autogen kniznicu aby na mieste kde je tovaren bola tovaren a kde stadion bude stadion atd. Nevytvara si niekde XML temp alebo nieco co by sa dalo editovat? Ale viac zarmucuje dalsi problem. Viem ze pri pouzivani VTP polygonov v Grounde vyuziva sa bug na texturovanie. Ma to ale maly hacik, textury su v polygone prevratene (flip). Na texture to az tak velmi nevadi (iba su tiene naopak) ale horsie je to ze autogen ostava na povodnom mieste. Ak je samozrejme mesto tvorene pomocou LandClass je vsetko OK ale ak tu istu texturu pouzije autor scenerie cez Ground VTP, tak uz je problem. Napada nieco ako to vyriesit??
Za vsetky podnetne navrhy vopred Dakujem. Marcel Pison
 

Re: Autogen SDK - bug alebo trik   22. 2. 2005 / 08:51
Marky Parky   
Reseni je na snade a jednoduche - kdyz vytvaris zaznam pro novy objekt do XML souboru, muzes u kazde nove tirdy CLASS dat pouze jeden library object ( a nebo vic verzi jednoho library objetku ), takze si muzes udelat tak ze proste budes mit ve tride tovarny jen jednu tovarnu a treba ve tride stadiony si udelas dva ruzne stadiony a das je tam oba. Budes tak mit zaruceno ze kdyz v anotatoru vyberes nove zadefinovanou tridu tovarna, tak se objevi jen tvoje tovarna a kdyz vyberes b¨nove zadefinovanou tridu stadion, objevi se jeden z tvych dvou stadionu.
Prislusne GUID si muzes nechat nagenerovat GUID Generatorem od MS ( link je v SDK ).

Ad prohazovani textur - puvodne je to asi kvuli tomu aby byly dobre videt VPT polygony a nesplyvaly s podkladem, workaround je jednoduchy - pred znahranim do FS horizontalne flipnout textury ( autogen ne ). Flipovat samozrejme uz hotove ctverce 256x256, ne celou texturu






 

Re: Re: Autogen SDK - bug alebo trik   22. 2. 2005 / 09:31
palander
1. Dakujem, super napad z vytvorenim novych tried. Uz to mas vyskusane ci ich vidi aj SDK Autogen? Mal som v zalohe jedno riesenie: vygenerovat pracovne *.agn dovtedy kym sa neukazu vsetky objekty a tie potom cez clipboard copy davat do textury ale bolo by to podstatne pracnejsie - DAKUJEM !!!

2. Problem je ale v tom, ze dana textura je v defaulte pouzivana cez LandClass a ta ista textura tvorcami Cell-ov cez VTP t.j. ked ju flipnem nebude to sediet v sceneriach LandClasovych. Co bude skoda, ked si uz dam u namahu z vlastnou kniznicou na objekty. Idealne riesenie by bolo keby ze sa na to pride uz skor, a dohodlo by sa z tvorcami cellov, ze vsetky mesta budu tvorene vylucne len VTP alebo len LandClass. Napada ma este jedno riesenie aj ked velmi nepodarene: vytvorim dve sady textur (jednu normalnu a druhu FLIP) a jeden autogen. Ked niekto bude lietat nad sceneriami Cell-VTP(Cesko) mesta pouzijednu sadu a ked pojde na uzemie tvorene len LandClass (slovenko) pouzije druhu sadu. Fuj take riesenie ((
 

Re: Re: Re: Autogen SDK - bug alebo trik   22. 2. 2005 / 10:28
Marky Parky   
ad 2.)

Ja myslel ze ti jde o ortofoto. Jestli ti jde o VPT/LC textury tak tam to samozrejme problem je. Co se tyka flipu tak existuji dve elegantnejsi reseni:

a) pracne pro tvurce, snadne pro uzivatele - vytvorit sadu textur a autogenu tak, aby po flipnuti nebylo poznat ze autogen nesedi - predstava je treba takova ze zatimco pozice domu budou vice mene soumerne ( par nesoumernosti se ztrati ), zatimco silnice, ploty a ja nevimco mezi domy budou hodne nesoumerne, takze tu bude vypadat z dalky dobre a nebude se to opakovat.. je to ale strasna pakarna pro tvruce...

b) snadne pro tvurce, pracne pro uzivatele, nepouzitelne pro lamy co nectou poradne readme - budes mit dve sady textur jak rikas, ale
- flipnutou sadu nahrajes do SCENERY/WORLD/TEXTURE a VPT scenerky nadale musi zustat bez lokalniho adresare TEXTURE
- neflipnutou sadu nahrajes do lokalniho adresare TEXTURE u vsech ladnclasovych scenerek - musi se tam ale vzdy nahrat VSECHNY textury na ktere odkazuje dany ladnclass, jinak to shodi FS
- autogen nahrajes k obema
V tehle konfiguraci FSka u VPT sahne na flipnute do SCENERY/WORLD/TEXTURE, ale u landclasu si sahne lokalne a pouzije neflipnute a tim padem bude autogen sedet vzdy.
 

Re: Re: Re: Re: Autogen SDK - bug alebo trik   22. 2. 2005 / 11:59
palander
... no nepotesil jste mne Mareceku,...

a) pani to je vyzva, nechcem i to ani predstavovat tu robotu min. 5 typov textur po 7 stvorcoch 256x256 px. Este tak 1-2 keby islo len o domceky tie sa celkom daju zakamuflovat ale horsie je to z texturami kde su väcsie objekty (stadion, fabrika, panelak...)
Asi si to budem musiet prejst hlavou (Kurt Kobein)

b) pre väcsinu uzivatelov nefunkcne ani keby som spravil autoinstall. A ked sa este najdu scenerky kde maju LandClass a VPT spolu. To by bolo zas obsadene forum otazkom " preco mi pada FS" ...

Ostava mi este nejak sa dohodnut z tvorcami scenerii co vlastne pouzivaju castejsie. Napr. velke mesta landlass , dedinky VPT atd. V Cesku to je horsie lebo uz mate velku cast uzemia spravenu, na slovensku okrem (BA-napis) je vsetko defaultne LandClassove. Inak som bol donedavna zastancom VPT polygonov uplne na vsetko ale teraz som objavil caro LandClass a jeho genialne plynule a prirodzené prelinanie textur medzi sebou a samozrejme zmena textury pri zmene mesh. Podla mna je velmi vhodne spravne pouzivat oba postupy a je to velmi prinosne aj pre FPS aj pre prirodzeny vzhlad FS-ka. Sam som sa popalil na Cell pre Nitru kde bolo vsetko z VPT a na pomalsom stroji to pekne zamavalo z FPS. No nic este pockam na reakciu autorov scenerii a potom sa rozhodnem.

Zatial Ti velmi pekne Dakujem a coskoro sa ozvem.
Ahoj Marcel
 

Re: Re: Re: Re: Re: Autogen SDK - bug alebo trik   22. 2. 2005 / 12:29
Marky Parky   
Ad VPT vs LC u mest.... - jednoznacne jsem zastancem VPT protoze ceska ( a myslim ze i slovenksa ) mesta s vyjimkou tech asi 5ti opravdu velkych nepokryji plne vic nez 2-4 LOD13 ctverce ( o vesnickach ani nemluvim ), a proto jsou prakticky nepouzitelne ( a snaha je pouzit dopadne jako default MS Kladno - bleeeeee )
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autogen SDK - bug alebo trik   22. 2. 2005 / 12:41
palander
OK.
Ukecal si ma
Spravím autogen aj na FLIPNUTE aj na LandClassove textury a necham to na uzivateloch ktore sa rozhodnu pouzivat. Aj tak vlastne ani neviem ci niekto moje textury pouziva.
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autogen SDK - bug alebo trik   22. 2. 2005 / 14:19
Gmilan
...ale pouziva, ...neboj. Su super....
skoda, ..mat tak viac casu a pokracovat v rozpracovanych veciach, hm....
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autogen SDK - bug alebo trik   22. 2. 2005 / 21:30
Latom   
Používá, neboj. Slovensko je v Evropě, já lítám jen v Evropě, tak kde je troubel? My tě nemít, tak lítáme na USA krajinou. blééééééé )
 

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autogen SDK - bug alebo trik   22. 2. 2005 / 13:33
Zdeněk
Souhlasím, pokud chci zacovat typický půdorys města nebo dokonce vesnice, jde to jen přes VPT.
 

Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ