Nechci vám do toho kecat.. ale..
Už několikrát tu hoši se zkušenostmi z USA psali, že je celkem běžná praxe tamních řídítek, povolit přiblížení na jednu dráhu a v průběhu samotného přiblížení jí pak změnit.. A to navíc ve finální fázi..
Je možné, že bylo vysíláním ATISu publikováno přiblížení na 28R, což měli nejspíš připraveno a nabrýfováno. Nicméně řídící (buď byl špatně vyspán, nebo opravdu plánoval toho macíka poslat na 28L) předal informaci o očekávaném vizuálu na 28L. Což F/O, který si instrukce nepoznamenal zablekotal, neboť z ATISu měl zapamatováno cosi o přiblížení na 28R. Proto mu PIC radil, že říkal (řídící) 28L.
Mám však pocit, že F/O opakoval přesně toto: "Lufthansa 454, depart SFO heading 140, for vectors for ILS.. sorry.. visual runway 28 left, right." Těžko říct, jestli si to řídící vyložil jako otázku zakončenou slovem "správně" (right), nebo jestli si uvědomil, že QFU je 28R dle ATISu..
Nicméně jeho odpověď byla: "..and Lufthansa 454 Super, I see, expect the ILS runway 28R."
Vzhledem k tomu "I see" bych se spíš přikláněl k tomu, že právě tím slovem "right" na konci F/O relace byl možná trochu zmaten, a proto opravil dráhu na 28R.
Ale taky to mohlo být tak, jak píše ať už jeden, nebo druhej z vás..
|
|