Extra nestabilní neni, ale je velice, velice citlivá. V podstatě bez prodlevy reaguje na jakýkoli sebemenší pohyb čímkoli a k tomu si přidej téměř neexistující síly v řízení.
Takové Su-29 má už k nestabilitě celkem blízko v podélné ose - chvíli jsem měl možnost s tim poletovat a když jsem půl oblouku na vertikálu musel protlačit, aby se to neutrhlo, vcelku mě to překvapilo.
Takže Extra ti s tvým výkonem, pokud jde o stabilitu a toleranci chyb, moc nepomůže. Tam už musíš přesně vědět čeho kdy a kolik (vzhledem k rychlosti rotací a rychlosti stroje to znamená mít zažité určité pohyby). Pohled na Extru, ve kterí sedí někdo, kdo toto pod kůží nemá a snaží se o nějakou razantní akrobacii je poměrně tristní a ani pobyt uvnitř eroplánu s podobným člověkem nepatří k nejpříjemnějším zážitkům (rychlé střídání kladných a záporných G).
Představa, že si člověk koupí Extru a protože je to na akrobacii skvělé letadlo, tak mu to s ní taky hned skvěle půjde a hodně mu to pomůže je poměrně lichá. Takový začátečník pak na prvních závodech zpravidla rychle vystřízliví, protože zjistí, že box je malej, linky děsně dlouhý a jsou na nich proto vidět všechny chyby a že je tak nějak pořád daleko, daleko za strojem. A taky, že země se vzdaluje 
Víťa
Víťa
|
|