FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 6. 8. 2025, svátek má Oldřiška Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Hacker ukázal, ako mobilom ovládnuť lietadlo Jeden příspěvek | Celý strom
Hacker ukázal, ako mobilom ovládnuť lietadlo   12. 4. 2013 / 09:13
Jeeloo
Mno, tak to je hodně bulvárně napsáno, něco jako když se v nejmenovaném plátku slintá prastarý plachtař o současnosti.

Tahle věc je už starší a navíc takhle totálně pokroucená. Letadlo je vybaveno navigací Universal Avionics, což je integrovaný kokpit ať už jako Glass cockpit spolu s Rockwell Collins obrazovkami (tomu se říká produkt ProLine 21 na malých letadlech typu Beechcraft) a k tomu je obslužná FMS. Tahle jednotka na tomto letadle je hlavní navigační prostředek, kam jsou svedeny senzory a tak vůbec, tohle nechci obšírně vysvětlovat.
Nicméně, v čem je zakopanej pudl. K této verzi UNSky (jak se jí říká, protože je od Universal Avionics) se pro vstup do letadlových senzorů používá to, čemu se říká SSDTU - Solid State Data Transfer Unit.
Kdo si chce postudovat, tak je zde: http://www.uasc.com/products/ssdtu.aspx

Tato jednotka slouží jako transferový interface nejen pro např. update databází, ale také pro kalibrace a vstupní a výstupní testy. SSDTU má možnosti mnoha rozhraní a je adaptabilní na mnoho prostředí - to kvůli analizovánídat, údajů, odlaďování chybek a nebo kalibraci jednotlivých citlivostí a senzorů.
Je to jediný vstup a výstup dat mimo síť letounu. Je to jako univerzální klíč ke zlaté a jinak nedobytné bráně.

Ten týpek na tom letadle opravdu měl android a byl výtečný programátor - koneckonců se tím i živil. A také měl k dispozici SSDTU. To, že se dostal k senzorům a nastavení letadla je pak celkem pochopitelné. A rozkalibrovat to, věřte mi, to zvládne každý ocas. I ten destilovanej. Ale dát to dohromady je pak už nadlidská práce a dny a dny měření.

Systém ACARS je datalinkový přenos mezi posádkou a pozemním řízením (jejich operačním např), ne řídícíma. Stejný systém má Avidyne a nebo GDL od Garmina i pro malá letadla. Je to jako smskování do letadla, které nemá absolutně vliv na letové data, není propojen do senzorového a vyhodnocovacího okruhu a proto nemůže let ovlivnit.

Tak to jen pro vysvětlení, abyste nevěřili tomu, co se tam napsalo, protože to bylo úplně jinak a díky asi okurkové sezoně to totálně zmatlali a překroutili, aby to vyznělo tak, že si v letadle zapnu mobil s Androidem a na to konto přenastavím asi konfiguraci 737
   Seznam příspěvků  
Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ