|  |  | Dôvod prestavby dopraváku na cargo... 5. 10. 2013 / 21:05 | |
|  | | |
|
 |  |  | Dôvod prestavby dopraváku na cargo... 5. 10. 2013 / 21:11 | |
|  | | |
|
 |  |  |  | Dôvod prestavby dopraváku na cargo... 5. 10. 2013 / 21:22 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  | Dôvod prestavby dopraváku na cargo... 5. 10. 2013 / 21:30 | |
|  | žádnou vědu za tím nehledej  |
| |
|
 |  |  |  |  | Dôvod prestavby dopraváku na cargo... 5. 10. 2013 / 21:39 | |
|  | A proč koukat tak daleko? Jet2 točí do Prahy jeden B733, který je obojí . Sedačky má na vyvýšené podlaze, má cargo dveře do galley a tak. V sobotu letí s cesťákama a v neděli pro Royal Mail poštu a cargo. Přestavují to cca během dvou hodin |
| |
|
 |  |  | Dôvod prestavby dopraváku na cargo... 5. 10. 2013 / 22:58 | |
|  | Protože se už nevyplatí investovat peníze do obnovy interiéru, kteej neodpovídá současným standartům. Pak taky Cargo letadla nenalétají tolik letů. Rozhodně to není proto, že by nebyla spolehlivá. Předpisy platí pro všehny stejně. I když nejvíc problému je v letadlech s vnitřním.
To co popisuje Borek jsou letadla ve verzi "kombi" ty jsou třeba hojně využívaná Alaska Airlines a Jet2, který přes den vozej lidi a v noi cargo. Ale třeba Lufthansa nakoupila několik B747-400 kombi. Ovšem letos je začala vyřazovat pro jejich stáří. Byly to první Jumba -400, co dostala. |
| |
|
 |  |  |  | Dôvod prestavby dopraváku na cargo... 6. 10. 2013 / 11:17 | |
|  | O obnove interieru to fakt nebude... to jsou v porovnani s ostatnima vecma drobaky. A meni se jednou za cas tak jako tak.
Spis jde o naklady. Stare letadlo je levne, ale vic zere a budes mit vetsi naklady na udrzbu. Coz oboje nahrava spis provozu v cargu, kde letadla nalitaj min hodin nez u osobni dopravy. Taky si pak muzes vsimnout, ze nove postaveny nakladaky pak kupujou spis spolecnosti ktere litaj cargo pravidelky, treba FedEx, UPS. Charterum ktere toho nalitaj min, nebo maji jiny rezim prepravy pak budou spis vyhovovat prestavby starsich letadel, i kdyz ty se najdou i u tech pravidelek.
Jeste bych doplnil tu Jet2 a kombiky... neni to tak zcela presne, pro tento druh se spis dneska pouziva pojem "Quick Change" nezli kombi, tedy "rychla zmena" - jak bylo receno, prestavba osobniho 737 na nakladni trva jen nekolik malo hodin.
Kombi se uziva spis na letadla ktere jsou castecne cargo a castecne osobni - treba ty 747, vzadu se nalozi normalni cargo, a vepredu maj prostor pro lidi. Litali s tim myslim jeste celkem nedavno KLM, ale pokud vim, dneska se to uz nesmi vyrabet. |
| |
|
 |  |  |  |  | Dôvod prestavby dopraváku na cargo... 6. 10. 2013 / 11:42 | |
|  | Takova jedna zajimavost - s kombikem 744 KLM jsem jednou letel do Detroitu a bylo tam vyrazne vice prostoru na nohy nez u ostatnich 744 KLM. Premyslel jsem cim to muze byt a jedina vec, ktera me napadla, ze je to mozna z duvodu nastaveni pomeru hmotnosti cargo vs. kastani |
| |
|
 |  |  |  |  |  | Dôvod prestavby dopraváku na cargo... 8. 10. 2013 / 14:51 | |
|  | Smůlu, že jsem tímhle paskvilem letěl, jsem měl taky (r. 2003).. Nevím, kolik měříš na výšku, ale po 12ti hodinovém letu do Mexika jsem se zařekl, že Jumbem už nechci letět.. Místa na nohy tam bylo míň, než v jATRu (nemluvě o vošklivejch stewardkách a nepoživatelném jídle) a do overhead binů se nevešlo ani příruční zavazadlo standardního rozměru. Díky bohu jsme měli trojsedačku pro sebe (dva lidi), tak se to dalo přežít.. Zlatá B762 AMX cestou zpět.. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | Dôvod prestavby dopraváku na cargo... 8. 10. 2013 / 15:46 | |
|  | No, ja vzdycky tvrdil, ze nejvic mista bylov 310 od CSA 
Nicemene absolutni vitez ode me byla 777 Air Canada 
Nakonec, i u toho Jumba zalezi na spolecnosti. Pro me osobne je nocni mura 330/340 od Lufthansy s tim jejich desktopem pod nohama v kazde rade u okna  |
| |
|
|