|  | Aerodynamika rotoru 25. 1. 2014 / 10:49 | |
|  | Při visu u překážky vzniká recirkulace na straně překážky důsledkem toho, že vzduch nemůže od vrtulníku plynout dále do prostoru,. Ta způsobuje to, že se vzduch vrací zpět do rotoru na vyšší rychlosti. Indukovaná rychlost na zasažené části rotorového disku je tedy vyšší a úhel náběhu nižší (tzn. méně vztlaku).
Pokud tedy budeš viset čelem k překážce a budeš se k ní přibližovat, tak tě to bude nejprve táhnout doleva (u vrtulníků s "normálním" směrem otáčení rotoru) protože snížení vztlaku na přední části disku se projeví cca 90st. později- disk se nakloní doleva.
Když se přiblížíš na vzdálenost menší než cca 1/3 průměru disku, budou zasažen recirkulací i nastupující listy a proto tě to začne táhnout směrem k překážce.
Pokud budeš přistávat svisle např. do nějakého dvorku oploceného ze všech stran vysokými zdmi tak tě recirkulace bude samozřejmě táhnout dolu. |
| |
|