Ahoj, lítal jsem PPL u FFF. Jsou to 3 roky, leccos se za tu dobu mohlo změnit..po PPL jsem z osobních důvodů přešel jinam.
Moje otázka když se mě lidé ptají na leteckou školu je jaký typ létání chceš? Jen tak pro radost, nebo jednou profesně? Pokud pro radost, FFF mohu zcela doporučit. Už i ten jejich název tomu napovídá Pokud se chceš profesně rozvíjet dál, hledal bych větší školy se širším zázemím. Ale hezky popořádku.
Přístup - bez jedinho problému. FFF je spíš menší, rodiná firma. Rezervační systém jednoduchý, fungující.
Teorie - od teorie PPL nečekej nic velkého, pár sezení na učebně, tuším 4 hodiny na každý předmět. Teorii se musíš spíš naučit sám.
Letadlový park - za mě to byla 3xC150, na které jsem létal takže se mi snad nikdy nestalo, že by byla éra obsazená. Kupodivu to nejstarší létalo nejlépe 
Instruktoři - často se mi střídali a když létáš jednu úlohu s víc lidma a každý to po tobě chce trochu jinak, není to moc ideální. Ale v zásadě jsem s nikým neměl problém a s hláškami Michala Raudanského typu, že "létání musí být hladké jako prsa mladé dívky" se v kokpitu nenudíš. Létal jsem jak s mladými instruktory, tak se zkušenými, např. Petrem Šindelářem. Spíš to celé ale bylo takové lítání kolem komínu nebo v Géčku, Éčku.. Třeba podávat letový plán jsem se defacto naučil až sám po PPLku. To samý s létáním na beton, to jsem v PPL zažil snad 2x ve Vodochodech. Tohle jsou věci, který se s instruktorem dají určitě domluvit, ale to vidím až teď. Když jsem dělal PPL tak jsem z toho byl vykulený, že mě ani nenapadlo řešit nějaký lítání výš, dál a na větší letiště.
Cena - platí to, co mají na webu. Nestalo se mi, že bych na konci zjistil, že mě to stálo o 50tis víc. Platí se za letovou hodinu. Zároveň ale chtějí, aby sis do deníku psal jen letovou hodinu. Podle předpisu ale můžeš do deníku psát dobu od špalku do špalku. To jsem v té době taky nevěděl, takže teoreticky bych místo těch 45 hodin mohl mít v deníku řekněme 48. Nebo naopak mít 45 ale zaplatit jen 42 |
|