>Tohle mi vysvětli: "...U propracovanějších XPL letadel jsou často zachovány proporce..."
>To jako že jsou addony pro FSku vycucané ze zadku (rozměry, čili proporce)?!
Nejde o to, jestli jsou nebo nejsou odněkud vycucané.
Zkus si umístit kameru v reálném kokpitu do místa očí zvol jeden pozorovací úhle a pouze s ní otáčej a pak si prohlédni záznam. Zcela jistě najdeš najdeš mnoho bodů, kde je z tohoto úhlu něco schováno, nebo pod takovým úhlem, že je to špatně čitelné a s identickým pozorovacím úhlem jedna část vychází OK, jiná díky tomu, že je blízko zabírá jen kousek prostoru a vypadá nerealisticky velká a nejvzdálenější nápisy (třeba u kopilota) ani nepřečteš.
Jsou dvě cesty:
a) dodržet přesně perspektivu, aby to vždy souhlasilo, což znamená, že musíš v SIM nejen měnit úhel pohledu, ale i pozorovací úhel (zoom) chceš-li aby se třeba stropní panel vešel na jeden monitor, případně nutnost změnit i místo odkud se díváš (protože určité části jsou v zákrytu něčeho (plynové páky, berany, opěrka sedadla) Sice to odpovídá realitě, ale občas je to docela pruda.
b) optimalizovat to na lepší ovládání tím, že se celé bloky nebo části z pohledu perspektivy upraví. (např. stropní panel bude fakticky jakoby umístěný výše a pod jiným úhlem, což způsobí že se vejde na jednu screenu a proporční zkreslení nebude tak markantní (jakobys kokual více od středu). Na ovládání fain, ale jakmile se sedneš do rálného kokpitu, zjistíš, že je to v praxi úplně jinak.
Nechci hodnotit, který z přístupů je lepší, protože je to naprosto individuální. Je určitě hromada lidí, kteří preferují s 2D panely a létání s 3D cocpitem je pro ně utrpení, protože musí pomocí myši či tlačítek "kroutit hlavou"
Myslel jsem to tedy tak, že v XPL se spíše jde podle bodu a) a MSFS inklinuje více k bodu b) (a abych nebyl chytán za slovo, neplatí to vždy, natož pak u omalovánek defautlních modelů které jsou v obou SIM v základu)
Doufám, že Ti to jako vysvětlení jak jsem to myslel stačí. A není to dogma, pouze můj subjektivní dojem. |
|