Ahoj Tibi, Gaspen a Jožo!
Momentálne som sa vrátil z chalupy a som na svojom hlavnom počítači. Podarilo sa mi nájsť podkladovú fotografiu lietadla OM-OHJ. Lietadlo malo dve čsl. rádia typu LUN. Pracovali dobre. Malo dve ADF-súpravy a jednu VOR/ILS/DME súpravu. Signál bol vyvedený do "veľkého" HSI a aj do RMI. Práve na tomto lietadle získalo svoju prvú IFR-kvalifikáciu mnoho čsl. pilotov ... Dovolím si poznamenať, že za palubnou doskou bolo veľmi málo miesta a bolo tam hromada káblov, vyvedenie kúrenia a vetrania + mohutné ložiska riadenia, pre "berany". OM-OHJ bolo typu L-200A - s elektricky stavanými vrtuľami.
Jsem schopný a ochotný poskytnúť Vám akúkoľvek informáciu o tomto lietadle.
Navrhujem spracovať dva modely:
L-200A - dvojlistá elektricky stavaná vrtuľa. Cestovná rýchlosť v letových hladinách bola cca 250 km/hod
L-200D - trojlistá, hydraulicky stavaná vrtuľa konštantných otáčok. Cestovná rýchlosť v letových hladinách bola cca 240 km/hod. Výhodu bolo, že vrtule mali lepšiu účinnosť vo fáze štartu, na priblížení účinnejšie brzdili lietadlo a konce listov vrtule boli mierne vyššie od terénu.
----------------
Hi Tibi, Gaspen, Jožo!
I just came back home and I am by my main computer. I found the picture of the plane OM-OHJ. This plane was eqiuiped by two czechoslovak transcievers LUN. They were operating very well. The plane had two sets of ADF and one set of VOR/DME/ILS. The signals led to the "big" HSI and to the RMI, too. Exactly on this particular airplane, most of the czechoslovak pilots got their IFR rating... I dare to say, there was lack of space beyond the main panel, there were piles of wires, air and heating tubes and mighty bearings of yokes. Particularly this plane - OM-OHJ, was the L-200A type, with electrically changed prop pitch.
If needed, I am experienced enough and prepared to give any detailed information about this airplane.
My proposal is to prepare two models of this craft:
L-200A - two bladed electrically operated props. Cruising speed in cruising levels was 250 km/h
L-200D - three bladed hydraulically operated constatnt speed props. Cruising speed in cruising levels was 240 km/h. The advantage was, that these props had a better efficiency during take-off and on final the props produced a higher drag. The prop blade tips had a greater clearence above the surface. |
|