|  | Okruh 30. 11. 2014 / 20:51 | |
|  | 1. První zatáčka se točí v bezpečné výšce, což je cca 500ft/150m (neuvažuju spec. případy, jako je vyhýbání se překážkám v blízkosti nebo protihlukovým opatřením). Podle výkonu éra by to klidně mohlo být OK (jak daleko od letiště to je je v celku jedno)
2. Do polohy po větru točíš tak, abys nezavázel provozu na letišti, ale zase abys nebyl tak daleko, abys v případě nouze moh doklouzat zpět na letiště (což by mohlo odpovídat zhruba do 2-2,5NM).
3. V poloze po větru si uděláš úkony, ohlásíš se a třetí zatáčku začneš točit tak nějak odhadem ve vzdálenosti, kdy můžeš v klidu začít pozvolna klesat (ne z prudka) a před točením zkontroluješ finále, jestli tam někomu nevletíš. A pak zase úkony.
4. Čtvrtou zatáčku točíš na cit, abys skončil v ose dráhy a nemusel ani přetočit nebo nedotočit, víceméně na volnoběh nebo skoro na volnoběh (podle mašiny), úkony na finále a klesání podle potřeby.
Na C152, 172 a jim podobným to finále vychází do 2-3NM od letiště - letíš cca 70kt, takže ti to dá nějaké 2-3 min od třetí zatáčky na zem.
Nelítej to na tvar obrazce, ale spíš tak, abys z každého bodu nějak moh v případě nouze dokouzat na letiště. Ty kresby jsou o znázornění toho, že na malé mašině se točí jen 90° zatáčky (obvykle s náklonem do 20°). Spousta letišť má použity nějaké vodící prvky na okruhu, jako např. u Mošnova je to vlaková trať od Studénky směrem na Ostravu, která je skoro souběžná s dráhou.
Letu zdar |
| |
 | Okruh - simonik  | 30. 11. 14 v 19:47 |
|
 |  | Okruh - kmarciniszyn  | 30. 11. 14 v 19:53 |
|
 |  | Okruh - simonik  | 30. 11. 14 v 20:03 |
|
 |  |  | Okruh - Fabo™  | 30. 11. 14 v 20:23 |
|
 |  |  | Okruh - FSPilot  | 30. 11. 14 v 20:51 |
|
 |  |  |  | Okruh - SONP  | 30. 11. 14 v 22:19 |
|
|