Tak tak.. pekaři se taky běžně neohání mikroskopem, co jim to tam bují za potvůrky. Imho o matematický podklad se i na simulátorovém fóru myslím pár lidí, kteří mají ambice vytvářet nebo aspoň kritizovat letové modely. Pro zbytek je to povětšinou nestravitelné a ve výsledku lepší si zapamatovat zkušenosti jiných (aneb Jak jsem si málem rozbil hubu), než exaktní výpočtové zdůvodnění. Ve skutečnosti podle mě funguje iterativní přístup - přečtu si, co to dělá, zažiju to, přečtu si proč přesně to dělá a na čem to závisí, dokážu si toho všímat a analyzovat podrobněji.
Souhlas s tím, že některé učebnice jsou zbytečně mat-fyz a spíš pro konstruktéry než uživatele. Přijde mi dobrý přístup to, co má tuším právě ta zmiňovaná Učebnice pilota: přiměřená porce teorie a především ukázaná na příkladě - tabulce náklonu, poloměru zatáčky a pádové rychlosti na konkrétním letadle. To člověku docvaknou věci, které na vzorečku netrknou a za letu je nezažije.
|
|