FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 28. 10. 2025, Den vzniku samostatného československého státu Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
povětrnostní podmínky pro vzlet (z-43 a l-200 Jeden příspěvek | Celý strom
povětrnostní podmínky pro vzlet (z-43 a l-200   23. 12. 2014 / 08:00
kuma   
IMHO - tvoje otázka "vzlet z aeroklubu" se zdá, jako kdyby ti nešlo jen o vítr. Sice to všechno nejsou jen "povětrnostní" podmínky, ale právě při rozhodování o vzletu si pilot musí současně uvědomit několik důležitých okolností - a podle nich se pak rozhodnout, zda vzlet uskutečnit, či nikoliv. V čem vidíš rozdíl mezi aeroklubem a jiným letištěm?

1. vítr - jak bylo řečeno, podle směru a síly (rychlosti) větru je třeba si uvědomit hlavně boční složku a pokud vítr vane v ose dráhy tak i čelní složku - obě jsou limitovány (viz příručky L-200, Z-43.

2. vlastnosti VPD
- rozměry (délka v souvislosti s aktuální vzletovou hmotností) -viz nomogramy v příručce
- vlastnosti v souvislosti s aktuálními povětrnostním i podmínkami
-- asfalt, beton tráva?
-- sníh, hustý déšť, podmáčení?

3. dohlednost a její vývoj, VFR/IFR, osobní minima, zamýšlený let (okruh, traťový let) - to sice není závislé na typu, ale do úvahy o případném zrušení startu (letu) to patří.
 
VWAC
FS Medlánky
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ