FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 28. 10. 2025, Den vzniku samostatného československého státu Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
povětrnostní podmínky pro vzlet (z-43 a l-200 Jeden příspěvek | Celý strom
povětrnostní podmínky pro vzlet (z-43 a l-200   22. 12. 2014 / 22:31
Rychman
Ahoj, marne hledám informace o tom jaké jsou vlastně možné povetrnostni podmínky pro vzlet letadel z aeroklubu jako třeba například z-43, z-142, cessna a třeba Morava. Jde mi o to podle čeho se piloti rozhodují zda je bezpečně vzlétnout. Děkuji vam
 

povětrnostní podmínky pro vzlet (z-43 a l-200   22. 12. 2014 / 23:11
mano
v kazdej letovej prirucke mas graf, napr z142 http://www.blueskyservice.cz/wp-content/uploads/2013/01/Letov%C2%A0-p%C3%BD%CB%87ru%C5%BAka-Z-142.pdf strana 44
 

povětrnostní podmínky pro vzlet (z-43 a l-200   23. 12. 2014 / 00:04
Mike76
Například pro Tecnam P.96 Golf máš v příručce

čelní .......24 Kts
boční.......10 Kts
zadní.........4 Kts

To mezi odečteš z grafu
 

povětrnostní podmínky pro vzlet (z-43 a l-200   23. 12. 2014 / 08:00
kuma   
IMHO - tvoje otázka "vzlet z aeroklubu" se zdá, jako kdyby ti nešlo jen o vítr. Sice to všechno nejsou jen "povětrnostní" podmínky, ale právě při rozhodování o vzletu si pilot musí současně uvědomit několik důležitých okolností - a podle nich se pak rozhodnout, zda vzlet uskutečnit, či nikoliv. V čem vidíš rozdíl mezi aeroklubem a jiným letištěm?

1. vítr - jak bylo řečeno, podle směru a síly (rychlosti) větru je třeba si uvědomit hlavně boční složku a pokud vítr vane v ose dráhy tak i čelní složku - obě jsou limitovány (viz příručky L-200, Z-43.

2. vlastnosti VPD
- rozměry (délka v souvislosti s aktuální vzletovou hmotností) -viz nomogramy v příručce
- vlastnosti v souvislosti s aktuálními povětrnostním i podmínkami
-- asfalt, beton tráva?
-- sníh, hustý déšť, podmáčení?

3. dohlednost a její vývoj, VFR/IFR, osobní minima, zamýšlený let (okruh, traťový let) - to sice není závislé na typu, ale do úvahy o případném zrušení startu (letu) to patří.
 

FS Medlánky
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ