"Dobře, co třeba tohle: na náběžné hraně křídla dochází ke stlačování a ke zrychlování vzduchové hmoty až po maximální tloušťku profilu. Pak tím, že se tloušťka profilu zužuje, dochází k razantnímu poklesu tlaku a k odtržení proudění a velkým turbulencím. Nemůže zde být tak velký pokles tlaku, že by se vytvořilo vakuum (taková bublina), jako třeba za rychle se pohybujícím předmětem ve vodě?"
I kdyby se nejaka bublina mohla vytvorit, vypadala by zcela jinak, nez tato (quasi-)stacionarni vec. Mluvis o turbulencich - turbulence tam samozrejme je, ale velikost tech struktur je mala a hlavne, nemaji potencial se takto zviditelnit, zmenu tlaku a hustoty tam jsou mnohem mensi. A nakonec, tam nedochazi k poklesu tlaku, naopak na konci profilu dochazi k narustu tlaku a proto nam odtrzeni vadi, protoze snizuje ten podtlak, ktery nese letadlo vzhuru. Nejmensi tlak je prave v te rychle - pro transonicke proudeni nadzvukove - casti profilu. |
|