FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 4. 8. 2025, svátek má Dominik Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Nový Trabant L41NG Jeden příspěvek | Celý strom
Nový Trabant L41NG   17. 7. 2015 / 18:17
js76
Dotaz sice není na mě, ale když už jsem diskusi stočil tímto směrem, mám pocit, že bych měl taky reagovat.

V pubertě jsem hodně četl knihy o osudech našich západních letců za 2. sv. války a jakmile slyším němčinu, vybaví se mi automaticky nacismus. Rozumově proti Němcům nic nemám, tohle je můj spíše pocitový problém. Když se u nás houfně privatizovalo, byl jsem naivním zastáncem teorie, že není dobré prodávat "rodinné stříbro" a privatizaci Škodovky jsem moc nefandil. Jenže se za pár let ukázalo, že Němci to myslí se Škodovkou vážně. Nalili do fabriky peníze a přinesli nové technologie. Výsledek známe všichni. Když se za socialismu vyvážely Škodovky do Velké Británie, kupovali si je tam ti nejchudší a auta měla pověst jako u nás Trabanty. Dneska se jim už nikdo nesměje. Němci pomohli Škodovce tam, kam by se sama nikdy nedostala (v dobrém slova smyslu). Takto si představuji ideální průběh privatizace.

Ovšem četl jsem kdysi i smutnější příběh, bohužel na konkrétní názvy firem si nevzpomenu. Zahraniční investor koupil s velkou slávou fabriku, načež ji zakrátko zavřel a rozprodal, naši zavedenou značku zrušil, čímž se zbavil konkurence.

Ruský vlastník mi, na rozdíl od německého, vadí jaksi sám o sobě. Rusové mají jinou mentalitu a ačkoliv jsou to, ať chceme nebo ne, naši bratři Slované, způsobem myšlení jsou nám bližší ti Němci. Politická situace v Rusku mi taky moc důvodů k jásotu nedává. Ne, kvůli obavám z napadení. Jde opět o ruskou mentalitu. Západní firmy, včetně našich, horko těžko budovaly oboustranně prospěšné obchodní vztahy, aby to jeden zakomplexovaný zloprcek šmahem zahodil a většina jeho národa ho v tom podpořila.

Že mají lidé práci je jistě dobře. Je otázkou jak dlouho. A taky na jaké trhy se podaří Rusům novou 410 protlačit. Jinak onen vlastník - UGMK holding je druhým největším ruským vývozcem mědi a v roce 2011 měl čistý zisk 8.9 bilionu rublů. Ten vývoj si snad mohl zafinancovat sám a naše republika mohla ty peníze utratit smysluplněji.
   Seznam příspěvků  
Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ