|  |  | P3Dv3 HT off = 450MB VAS méně a o třetinu více FPS 20. 10. 2015 / 23:25 | |
|  | Rob zase udělal pěkné video... co už dřív sliboval udělat - vliv hyperthreadingu na výkon a VAS v P3Dv3...
Když vypne na své osmijádrové i7-5960X hyperthreading, ušetří skoro půl giga RAM a FPS stoupnou o třetinu. Byť ho P3D umí využít, tak režije zřejmě nestojí za přínos... Musím to pořádně vyzkoušet.
https://www.youtube.com/watch?v=3W5CeDlRMaQ
|
| |
|
 |  |  | P3Dv3 HT off = 450MB VAS méně a o třetinu více FPS 21. 10. 2015 / 01:08 | |
|  | Tak jsem provedl nějaké testování...
Nemám v P3D PMDG, tak tam šel RealAir Duke. Testováno na KSFO, extremní autogen, maxované scenery nastavení. Unlimited FPS, bez VSync, grafika max cca 80%.
Defaultní P3Dv3, tedy využívá všech jader a všech virtuálních jader. Affinity Mask: 255
VAS na začátku 2,65GB, VAS na konci 2,88GB
FPS při takeoff cca 20, při letu přes centrum 18-20, externí pohled cca 22-26FPS
HT off, využití všech čtyřech jader. Affinity Mask: 85
VAS na začátku 2,52GB, VAS na konci 2,77GB
FPS při takeoff cca 22, při letu přes centrum 19-22, externí pohled cca 24-28
AM85 tedy přidá cca 10% výkonu a ušetří 100MB paměti.
HT off, využití tří jader (core 0 P3D nepoužívá). Affinity Mask: 84
VAS na začátku 2,55GB, VAS na konci 2,68GB
FPS při takeoff cca 23, při letu přes centrum 21-24, externí pohled cca 27-32
AM84 tedy přidá cca 20-25% výkonu a ušetří 200MB paměti. Bohužel tam jsou výraznější dropy, je to už na hraně únosnosti.
Režije HT jsou tedy v P3Dv3 poměrně vysoké, paměť vem čert, i když 200MB už může být nějaké to letiště nebo kvalitnější letadlo... hlavně správa těch procesů při zapnutém HT ubírá dost výkonu a bohužel je to za čarou kde HT pomůže.
Video: https://www.youtube.com/watch?v=m2rNHJ7Xz08 |
| |
|
 |  |  |  | P3Dv3 HT off = 450MB VAS méně a o třetinu více FPS 21. 10. 2015 / 02:01 | |
|  | Zajímavé... Jde vypnout HT pomocí affinity mask nebo musím pro celý systém v biosu? |
| |
|
 |  |  |  |  | P3Dv3 HT off = 450MB VAS méně a o třetinu více FPS 21. 10. 2015 / 02:49 | |
|  | použil jsem affinity mask, HT se mi obecně hodí, takže ho permanentně vypínat nechci |
| |
|
 |  |  |  |  | P3Dv3 HT off = 450MB VAS méně a o třetinu více FPS 21. 10. 2015 / 21:43 | |
|  | | |
|
 |  |  |  | P3Dv3 HT off = 450MB VAS méně a o třetinu více FPS 21. 10. 2015 / 07:23 | |
|  | | |
|
 |  |  |  |  | P3Dv3 HT off = 450MB VAS méně a o třetinu více FPS 21. 10. 2015 / 10:21 | |
|  | Gratuluji k triletemu pouzivani AM84 v P3Dv3, ktery je venku sotva dvacet dni.
Ten sim jadra vyuziVa. Rezie HT jsou ale zrejme vyssi nez zisk. Neni to zas tak neobvykle |
| |
|
 |  |  |  |  |  | P3Dv3 HT off = 450MB VAS méně a o třetinu více FPS 21. 10. 2015 / 10:58 | |
|  | AM 84 používám i na FSX a měl jsem ho už na P3D v2,x spolu s Fiber Frame Time Fraction na 0.01 a HighMemFix! Psal jsem Ti to v tom stromě o LKHV.
P3D v3 jede sice líp jak celá FSX ale pár problémků se taky vyskytuje. Největší snad vykreslování autogenu jen na malou vzdálenost. Zatím jsem nepřišel na to, jak ji zvětšit ale myslím že buď uživatelé,nebo developeři na něco příjdou. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | P3Dv3 HT off = 450MB VAS méně a o třetinu více FPS 21. 10. 2015 / 12:12 | |
|  | Do P3D v2.3 vývojáři doporučovali AM 243, core 1 a thread 1 volný. Osobně jsem měl nejlepší výsledky když jsem to nechal default - běží to na všem. U FSX jsem krom pár experimentů na defaultu (AM=84 pro Steam). P3Dv3 je celkově rychlejší, takže mě nenapadlo se v tom nějak babrat. V těch místech co jsem zkoušel byl výkon v2 vs v3 +- stejný dokud jsem nenastavil AM. Dnes večer ještě vyzkouším vypnout HT v biosu, zda to udělá nějaký rozdíl...
Ale má to i negativa, o dost pomalejší načítání letu, změna letadla, počasí, lokace... vše trvá cca 2x déle, tam ty jádra navíc jednoznačně pomáhají, dokonce ve FSX mi přišlo že se to načítá lépe s AM 255 nebo třeba 252.. Při letu jsem zjistil že je línější GTN (už je instaler i pro v3), standardně se mi cpe na poslední thread, v T Dukovi s dvěma instancemi Garminu pak jedna běží na core 3 a druhá na thread 3.
FFTF u mne žádný vliv nemělo, HighMemFix je záležitost jen boxované verze FSX, SE ho má v cfg od základu a v P3D není potřeba vůbec.
Autogen na "malou" vzdálenost... tohle je základ pro stromy:
AUTOGEN_TREE_MAX_DRAW_DISTANCE=9500.000000
AUTOGEN_TREE_MIN_DISTANCE_TO_LOD=2500.000000
Hodnoty se dají nastavit až na 12000. Tím se zvýší vzdálenost na kterou jsou generovaná ORBX noční světla, které jsou řešená jako autogen stromů. Budovy mají defaultně 12000.
Osobně to nepoužívám a nechávám v defautlu. Díky tomu, že P3D vykreslí ten autogen kompletně najednou jde vidět jeho hranice poměrně zřetelně (záleží na situaci a prostředí), FSX ho průběžně mění v celém rozsahu a dál od kamery je řidší, takže ten skok není tak viditelný, oproti tomu je tam výrazný právě ten prvek dokreslování, takže se krajina před tebou mění.
Tady se to před pár dny řešilo... http://www.prepar3d.com/forum/viewtopic.php?f=6312&t=113609 k tomu se na konci vyjadřuje i jeden z vývojářů. |
| |
|
|