|  | couvání 24. 1. 2016 / 22:16 | |
|  | Vrtuláky:
V chytré literatuře se uvádí, že reverzní tah, který je potřeba k couvání jde aplikovat pouze u turbovrtulových motorů, které mají volnou turbínu. Pokud ji nemají, pak se brzdí tzv. nulákem, čili přestavením listů vrtule na nulový úhel nastavení. A vrtule pak brzdí jako aerodynamická brzda. Prostě z listů uděláš lopaty a ty ti dělají odpor vzduchu.
Z toho vyplívá i proč reverz není na písťácích.
U jetů je to v pohodě. Prostě vysuneš reverz a můžeš couvat. Ovšem se to moc nedoporučuje, protože uděláš z motoru vysavač všechnen bordel, co motor vymete ze země pak úspěšně proženeš motorem.
|
| |
 |  | couvání - Michal (CSA447)  | 24. 01. 16 v 18:42 |
|
 |  |  | couvání - maverick60  | 24. 01. 16 v 18:54 |
|
 |  | couvání - JirkaK  | 24. 01. 16 v 21:00 |
|
 |  |  | couvání - Lowmick  | 24. 01. 16 v 22:01 |
|
 |  |  | couvání - Kachna  | 24. 01. 16 v 22:21 |
|
 |  |  |  | couvání - happypetr  | 24. 01. 16 v 22:35 |
|
 |  |  | couvání - Fishbed  | 24. 01. 16 v 22:42 |
|
 |  |  |  | couvání - Tragédie v JRD  | 24. 01. 16 v 22:48 |
|
 |  |  | couvání - ondras  | 24. 01. 16 v 23:25 |
|
 |  | couvání - Kachna  | 24. 01. 16 v 22:16 |
|
 |  |  | couvání - Lowmick  | 24. 01. 16 v 23:31 |
|
 |  |  |  | couvání - ondras  | 24. 01. 16 v 23:46 |
|
 |  |  |  |  | couvání - MiG-21MFN  | 25. 01. 16 v 00:06 |
|
 |  |  |  |  |  | couvání - ondras  | 25. 01. 16 v 19:15 |
|
 |  |  |  |  |  | couvání - Fishbed  | 25. 01. 16 v 23:34 |
|
 |  |  |  |  | couvání - Fishbed  | 25. 01. 16 v 23:36 |
|
 |  |  | couvání - pawlick  | 24. 01. 16 v 23:43 |
|
 |  |  |  | couvání - Kachna  | 25. 01. 16 v 21:14 |
|
|