IFR nelítám, jen VFR, velice často navíc mezi letišťi, které nemají žádné publikované procedury a AIRAC o nich zcela mlčí. Občas musím místo GTN šáhnout po default GPS, spoustu míst v ni prostě nenadju. Někdy zas nemá smysl letět mezi dvěmi letišti 5 mil od sebe IFR proceduru na 80 mil a letím to v zásadě vše direct.
S případným urychlením času navíc GTN nestíhá správně letadlo zatočit, případně menší turbolence z "přímého" letu udělá let ve tvaru sinusové křivky, kdy se snaží srovnat kurz ale přestřelí, takže s urychlením je lepší letět nikoli NAV ale HDG.
Moje nejpomalejší letadlo je Twotter s typickou cruise kolem 180-190kn gs a nepatří k nejlítanějším, takže těch 188kn průměr být může. Sice mám i nějakou Cessnu, Comanche nebo Pacera, ale do toho sednu na skok tak jednou týdně aby to nezrezivělo. Aktuálně nejvíc jede B1900D a z toho tlačíš tak 270kn GS. Když k tomu přidáš i trošku dobrého tailwindu, který si můžeš klidně nastavit, tak i hodně přes 300.
Nějaké stání na stojánce nebo taxi vůbec nemusí být součástí započítaného letu, dokonce můžeš vystoupat do letové hladiny a rychlosti nad letištěm a odtud teprve odstartovat FSE let. Započítaný čas se tak dá dost omezit a tím se zvedá i průměrná rychlost. Trávit 5 minut pojížděním a pak udělat tříminutový skok, tak ten průměr bude vypadat opravdu jinak nehledě na rychlost letadla. Urychlení letu, hlavně na delší vzdálenost pak udělá poměrně výraznou úsporu reálného času. V průměru tak 1 logovaná hodina na 10-15 minut skutečného času. Tzn. nějaké 2-3h času u simu.
Jelikož tomu nejde pomoct reálnými penězy, tak si musím začátek vydřít... daň za velký chtíč. jakmile získám dost financí na své plány, tak vyhodím 1900D, se kterým bych normálně nelítal a začnu žhavit TDuka do aleluja se všemi procedurami real trasami (pokud jsou) a nějakého Pacera/Legacy pro výlety a bush planing. Ještě to chce ale pár TDuků skoupit abych měl minimálně jednoho na každý kontinent a bohužel je tam docela drahý a hlavně nedostatkový. |
|