FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 28. 11. 2025, svátek má René Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Gsx vs p3d Jeden příspěvek | Celý strom
Gsx vs p3d   20. 2. 2016 / 13:12
petuna1
Hezký den všem. Mám problém s gsx v p3d v2. Pokud nastavím v prepar3d.cfg affinity mask na 0 je vše v pořádku. Pokud nastavím 2,tak je sice samotný prepar daleko plynulejší, ale neda se používat gsx. Schody a vše ostatní je strašně trhané, objekty jsou koly zaborene do asfaltu. Nevíte někdo, jak tento problém vyřešit. Diky moc za Vaší případnou pomoc.
   Seznam příspěvků  

Gsx vs p3d   20. 2. 2016 / 13:41
JirkaK
Víš proč tam tu affinity mask dáváš a víš jak souvisí s tím jaké máš CPU a co to vlastně dělá?

Takže.. jaký procesor máš?

Obecně... pokud nastavíš affinity mask na 0, je to jako bys ji nenastavil - P3D použije všechny dostupné procesorové jádra.



AM=2

Pokud máš CPU bez HT (ať už ho CPU nemá nebo je vypnutý v biosu), říkáš že P3D využívá CORE 1 (číslováno od 0) a jeho procesy nebudou přidělovány na žádné jiné jádra.

V případě že máš CPU s aktivním HT, AM=2 říká že P3D používá pouze HT jádro 0, tedy na fyzickém CORE 0. Žádné jiné P3D nevyužije.




Problém vyřešíš jednoduše:

A: nech ho si to dělat samotného - úplně zruš affinity mask.

B: v závislosti na tvém CPU najdi vhodnou AM, která ti přijde nejlepší, prostě zkoušej různé kombinace fyzických a HT jader. Najdi si CPU náročnou scénu - ne jen na zemi, ale i za letu a pozoruj zátěž a výkon simu. Postupně zkoušej různé možnosti až narazíš na to co ti vyhovuje nejlépe.


I když jsem si nějakou dobu hrál s bodem B, nakonec jsem skončil u bodu A, mít 8 jádrové CPU, tak bych P3D nechal běžet na 7 fyzických jádrech HT jádra bych nepoužíval, v3 na 8 core bez HT běží lépe než s HT a to až o skoro 40%. U 4 jádra je ale problém. pokud tomu necháš 3 jádra, tak v určité chvíli může tento stav způsobovat blurry textury - jednoduše to nestíhá načítat, a hlavně nahrávání letu s pár sty GB scenérek bude o dost pomalejší. Tady je význam HT zatraceně citelný a rychlost se zvýší adekvátně použitým jádrům (za předpokladu že to nebrzdí disk)

   Seznam příspěvků  

Gsx vs p3d   20. 2. 2016 / 14:37
petuna1
Díky. Tohle všechno samozřejmě vím. Mam jenom dvou jádro. Ale pořád nevím, jak toto může ovlivnit GSX. Vidím i podle fps, že takto nastavené to běží lépe, než když tam dám 0. Copak sekání pohybu objektů GSX bych pochopil, ale proč jsou 40 cm zaborene v asfaltu už ne.
   Seznam příspěvků  

Gsx vs p3d   20. 2. 2016 / 15:20
JirkaK
nejsem jistý tím rozdílem který ti to způsobuje, ale nedivil bych se že jednoduše na tom jendom jádru prostě spousta věcí nestíhá/neběží jak by měla.

To že ti to běží na tom druhém jádru lépe bude zřejmě dáno tím, co tady tvrdím.

Sim se o jádro kde běží hlavní thread musí dělit, tím že necháš jedno jádro ladem znamená že systém se bude snažit případné nové procesy směřovat na to nezatížené jádro a sim může na tom svém lépe dýchat. Zřejmě ale nestačí na vše
   Seznam příspěvků  

FS Medlánky
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ