|  |  | | komunikace s ATC 19. 8. 2002 / 16:31 | jirpe |
|  | | Ted jsem dostal povoleni ke vzletu. A pak vic nez 10 minut (skutecnych) cekal, nez jsem mel moznost potvrdit. Vez se vykecavala s ostatnimi letadly a nedala mi moznost komunikace. Mezitim mi pochopitelne dvakrat nebo trikrat vynadala, ze neodpovidam. Jak tohle resite? |
| |
|
 |  |  | | Re: komunikace s ATC 19. 8. 2002 / 18:18 | Radoslav |
|  | Udělám si kafe, zapálim cigáro, a přitom zkoušim mačkat potřebnou klávesu. ))))
Ale jinak by mě to taky zajímalo. |
| |
|
 |  |  |  | | Re: Re: komunikace s ATC 19. 8. 2002 / 18:37 | jirpe |
|  | Kafe moc nepiju a delat si ho, to uz jsem vubec linej. S cigaterou se asi shodujem. Ta klavesa hnusne pipa  |
| |
|
 |  |  |  |  | | Re: Re: Re: komunikace s ATC 19. 8. 2002 / 19:44 | Tomáš 2 |
|  | | Ja to řešim tak že jednou a furt držim požadovanou klavesu a ono mi to tam třeba v setinove pauze skoči, protože kafe nepiju a jsem nekuřak. |
| |
|
 |  |  |  |  |  | | Re: Re: Re: Re: komunikace s ATC 20. 8. 2002 / 11:40 | miso |
|  | stiahni prevadzku v ATC
a inak ja lietam na havaji a ked chcem sadat na honolulu int tak ma vzdy posiela na 1 a tu istu drahu.samozrejme na ATC.a pritom je tam 5 dalsich volnych drah.minule som sadal s AN-24 a na drahe bol este nejaky ... .dookola ho vyzyval "exit runway when able" a mne nedal robit dalsi okruh,tak som robil finale drahy 8L dalej.asi 2 sek.po dotyku mi zahlasl aby som urobil okruh.no ta reku serem ti.... .no nakoniec to dopadlo dobre ale preco posiela vsetkych na 1 drahu?robi to aj na inych letiskach? |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  | | komunikace s ATC 20. 8. 2002 / 15:05 | jirpe |
|  | Bod jedna - neprichazi v uvahu bez znacnych predelavek. Vsechny lety, ktere jsem si pridaval, jsem delal na 95 a vice procent, takze bych je odmazal.
Vrele doporucuji AIspeed ke zvyseni pojizdeci rychlosti AI letadel. Vyklizeni drahy je pak mnohem rychlejsi. Hledej na AVSIM, myslim, ze to tam lezi.
V podstate plati, ze jedno letiste = jedna aktivni draha. Co ja vim, tak oblbnout to jde tak, ze v AFCAD udelas vic letist pres sebe. Rekneme tedy, ze mam 10R/28L a 10L/28R, takze si udelam dve letiste a kazdemu z nich dam jen jednu drahu. Tohle bych vedel, nevim ale, jak docilit toho, aby se to dohromady tvarilo jako jedno letiste, melo to jeden kod atd. Bud tu nekdo popise, jak se to dela, nebo to casem zkusim udelat, pripadne najit popis na netu.
p.s. Asi by nebylo vhodne udelat prekryvna letiste s krizenymi drahami. Ale zase by se clovek treba pobavil, kdyby to z nejakeho bezpecneho mista pozoroval. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  | | Re: komunikace s ATC 20. 8. 2002 / 19:46 | KO |
|  | | Ja si myslim, ze to v AFCADu nejak udelat jde, protoze jsem si stahl nejake AFD soubory a napriklad v ESSA mi dava na pristani runway 01L/19R a na vzlety runway 01R/19L nebo 08/26 podle vetru. Jak to ten chlapik ale udelal fakt nevim. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  | | Re: Re: komunikace s ATC 20. 8. 2002 / 20:02 | Jelsta |
|  | | Normálně v AFCADU u jedný dráhy zatrhni "closed for take off" a u druhé "closed for landing" a zadej oběma drahám stejnou délku. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  | | komunikace s ATC 21. 8. 2002 / 00:38 | jirpe |
|  | Jak je to vlastne s temi prekyvanymi letisti. Ze v Afcadu udelam dve a na kazdem aktivuji ruzne drahy, to by mi bylo jasne. Ale jak s ICAO. To si musim nejake zjevne vymyslet. Takze kdybych chtel treba ve Vodochodech zprovoznit obe drahy, tak bych na LKVO zrusil 10R/28L a musel si vymyslet treba LKV1, ktere by pro zmenu melo jen 10L/28R a nektere lety holt smerovat na tenhle nesmysl. Mam pravdu? A jak by to bylo s frekvencemi. Asi by nemel byt problem, aby obe letiste mela stejne frekvence, takze by to vypadalo, ze mluvi jen jedno.
Zda se mi, ze kazde z tech letist musi mit svoje vlastni gates a pojizdecky (ktere se nesmi krizit), jinak by to do sebe vrazelo. Tohle vidim jako dost podstatny problem. No, mozna by si to FS vyresil, ale testovat to by asi zabralo dost casu. Cekat jestli do sebe dve letadla vrazej nebo nevrazej by mohlo byt na dlouhe hodiny. |
| |
|
 |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | | Re: komunikace s ATC 25. 8. 2002 / 16:26 | Marky Parky |
|  | Zombie jmenem Marky Parky je zpet z offline hrobu a zapojije se do debaty )
Ha, debata na tema AFD - me oblibene tema ))
Takze
A) Nejlepsi reseni je opravdu stejna delka drah a zaskrtavat Close for Land a Close for Take Off. Jinak nenechte se zmast ATISem, hlasi blbosti, ale provoz funguje tak jak ma.
B) Overlay airports maji prilis mnoho komplikaci a za nejdulezitejsi povoazuju, ze ty dve letiste, prestoze lezi na jednom a tom samem miste, nejsou jedno a to same letiste => delit flightplany jak cizich letadel, tak vlastni, nutnost zalozit "virtualni" nesmylsny ICAO kod, kolize na pojizdeckach, nemoznost obema letistim priradit stejny gate a pod.
|
| |
|
|