FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 6. 7. 2025, Den upálení mistra Jana Husa Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Normálové NML textury pro X-plane Jeden příspěvek | Celý strom
Normálové NML textury pro X-plane   19. 11. 2018 / 14:00
Willhelm   
Tak tohle mě nakoplo úplně jiným směrem. Prvně jsem texturu zkusil převést do Greyscale a pak zpět do RGB a použít Nvidia plugin, ale to byla opět cesta do pekel. A pak jsem našel návod pro tvorbu normálových textur pro UE4 - pomocí Adjustments a Filtru 3D a ono to funguje i v XP. Není to sice na tři kliky, ale výsledek je o dva řády jinde.

Začínám s barevnou PNG texturou, Photoshop CC2015.

Image - Adjustments - Black & White - jen potvrdit OK.

Image - Adjustments - Levels - Tady posuvníkama trochu ořežu křivku z nulových okrajů.

Image - Adjustments - Curves - Tady na diagonální křivce přidám pár bodů a snažím se, aby křivky měly podobný průběh.

Image - Adjustments - Exposure - Tady posuvník Exposure trochu doprava a posuvník Offset zase doleva.

Filter - 3D - Generate Normal Map - Tady Invert Height (dle potřeby), Blur - tímhle buď zaostřit nebo lehce rozmáznout, největší efekt má pak posuvník Detail scale pak má vliv na hloubku výsledného efektu, když se to přežene, tak to rozdupe i úplně rovné plochy a hloubkový efekt je i tam kde by být neměl.

Takto jsem byl schopen se dohrabat docela uspokojivého výsledku i z řekněme textury "látané" z více zdrojů. Grafici se teď asi smějí, že jsem objevil Ameriku, ale tyhle hrátky ve Photoshopu, už jsou pro mě vyšší dívčí.
Teď už jen zvládnout korektní úpravu Lesklý/Matný povrch, aby skla a kovové lakované věci měly odlesk a zbytek zůstal v matu.
 3x  
VWAC
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ