FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 6. 8. 2025, svátek má Oldřiška Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Dnes na IVAO CSA170 - honička :-) Jeden příspěvek | Celý strom
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: OT ale ne zase tak docela   30. 4. 2005 / 16:48
Latom   
Když už se tu probírají chyby, pilotů i ATC, tak sem dám k dobru taky jednu situaci.
Letěl jsem z BIKF jako CVZ041, od HDO jsem pravidelně kontroloval, jestli v LKAA někdo vůbec funguje. Jelikož tam nikdo nebyl, tak jsem si to dal direct IAF EVANA na RWY13. Nad EVANou jsem to zkontroloval ještě jednou a ejhle LKPR_TWR 123.45 MHz. Tak hurá na ní. Je mi jasné, že tohle není frekvence TWR, ale když už jsem skoro na finále, IMHO jsem brzdil vším co to šlo, tak jsem se naladil na tuto frekvenci a ohlásil jsem se. Nikde nikdo. Zkontroluji, kliknu na danou frekvenci ještě jednou, ohlásím, stále nikdo. Podotýkám, že přiblížení na RWY13 není ILS, navíc jsem zkoušel si přiblížení NDB, DME růčo. Takže moc času na volání není. Přistanu, pojíždím k terminálu JIH, zastavím, předělám FMC na LKPR - LKTB, zkusím opět frekvenci, nikde nikdo, tak textem ohlásím taxování. V polovině taxiway P mi TWR pošle msg, kam jedu bez povolení ! Tak mne nenapadne nic jiného, než se tedy podívat na frekvenci TWR. A ejhle najednou správná frekvence 118,1 MHz. Samozřejmně já začnu nadávat a on mi taky. To je logické. Ale může mi tedy někdo z těch povolaných, třeba ATC prozradit, jakým způsobem tedy mám poznat, že se někdo z nich připojil bez neustálého refreshování nebo kontrolování? A k tomu navíc správně? Dotyčný navíc neměl sluchátka, takže komunikace jen přes text !!!! No ať se na mne nezlobí, ale tohle opravdu odmítám. Nejsem datel, abych během povolení vše přepisoval apod. Já chci lítat a ne se učit psát na stroji. ATC to má o trochu jednodušší než piloti v tom psaní. Navíc jak mám ATC odpovědět, když stoupu a mám to v ruce? Jsou přece nějaké postupy pro zapínání AP a já je budu dodržovat, tak nemůžu datlovat a někde mezi tím zavírat podvozek, klapky, zapínat AP atd.
Tahle událost je starší víc jak týden, proto ji nechci dál řešit, ale měly by platit určitá pravidla, že když se ATC připojí v době, kdy už někdo je v nějaké letové nebo jiné konfiguraci, tak by to měl respektovat a jen třeba upozornit, že by se dotyčný už mohl i hlásit. To se opravdu nedá, co 5 sekund refreshovat kdo je z ATC online.
Včera se mi večer stalo to samé. Taky jsem se mohl ohlásit TWR na LKPR až v ustabilizované poloze, přesto že jsem před KENOKem kontroloval jestli na LKPR někdo funguje. Takhle si to já představuji, jen se mu ohlásím, že se mu tam řítím a on mi pak dá povolení, jak má být. A ne, že se mu tam řítím bez povolení, jak jsem psal výše.
 
Gonzo
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ