Ale jak toho 4k dosáhne není jasné. Dnešní konzole typicky zvládnou 30FPS ve FHD s detaily výrazně méně náročnými než lidi používají na PC. 4k nativně dnešní konzole nedá v žádném titulu. Vše je jen upscaling a nízké FPS.
Nové konzole sice cílí na 4k a 60FPS ale v jakých detailech. 4k dnes utáhne v nízkých detailech i několik let staré mainstream GTX1070/1080, karty které v bazaru koupíš za 4.5-6 tisíc.
Počítám že ten HW bude mít cca sílu GTX1080Ti, tzn dnešní midrange, v kategorii výkonu GTX1080Ti je dnes na trhu 5 karet: Radeon RX 5700XT, Radeon VII, RTX2070 Super, RTX2080, RTX2080 Super. Karty které se v retailu prodávají od cca 11 tisíc.
Ty karty zvládnou 4k s nižšími detaily na 60FPS v pohodě. S vhodnou optimalizací pro konkrétní HW, která je u konzolí nutná, s vhdonou HW akcelerací RT výpočtů, to zvládne i s tím RT v 4k@60. Ale opět je to o optimalizaci, vývojář to nesmí přehnat. Výhoda je že RT je v rámci optimalizace i pro 4k možné počítav jen ve FHD a pak použít upscaling. To se dělá i dnes při běžných rasterizačních metodách. Třeba různé shadow mapy se počítají v nižších rozlišeních protože u nich není potřebný takový detail. |
|