FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 28. 8. 2025, svátek má Augustýn Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
X-plane VNAV bez A/T Jeden příspěvek | Celý strom
X-plane VNAV bez A/T   13. 5. 2020 / 13:24
FSPilot   
Že je to jet, tak není samozřejmost, že A/T má. Tuším např. Bombardier Challenger ho nemá.

Nevím, jak to funguje na tom konkrétním typu, jaký lítáš, ale IAS mód bych čekal pro automat tahu, ale jinak např. na 737 LVL CH (level change) dělá to, že na stoupání A/T nastaví stoupací režim a autopilot volí pitch tak, aby držel zvolenou rychlost. Na klesání jde do idle a pak ARM, takže si klesání můžeš upravovat tím, že pohneš plynovýma pákama a autopilot zase volí pitch podle rychlosti. To bude zřejmě totéž, co popisuješ jako IAS mód.

VNAV tohle používá trošku sofistikovaněji. Podle plánu v poočítači máš na konkrétních bodech mít nějakou výšku a rychlost a VNAV si to bere odtamtud. Stoupání a klesání funguje stejně, jako ten mód výš s tím, že si rychlost nevolíš ty, ale bere si to samo z toho plánu v počítači. Takže to třebas mění rychlosti na stoupání, hladinu a klesání, popř. by to mělo umět i volit podle procedury, kde zpomalí atd.

Obecně platí, že pokud chceš VNAV stoupat nebo klesat, musíš mít na ALT selectoru limit, kde můžeš. Tzn. pokud budeš ve FL350 a budeš chtít klesat, musíš sis zvolit hladinu, kde budeš klesat, jinak VNAV sám klesat nebude. Totéž platí pro V/S. VNAV může být zrádný v tom, že pokud nemáš navolený přílet až na zem se všemi změnami, letadlo nebude schopné spočítat vertikální profil a nebo ho spočítá špatně a budeš klesat blbě. V/S není doplněk VNAVu, ale jiný režim klesání.

V/S je jednoduché řešení, ale pozor na to, autopilot nebude brát v potaz rychlost, takže se ti může stát, že poletíš zbytečně rychle nebo pomalu (v nejhorším případě tě zvládne přivést i do pádu, protože se bude za každou cenu snažit držet nastavenou vertikální rychlost). Takže za mně ideální si spočítat nebo odhadnout klesání přes pravidlo FL dolů/3= vzdálenost.

např. jdu z FL360 na letiště, které má 3000ft, tak to bude 360/3=120NM a tak daleko od letiště bych měl začít klesat

Z počátku bych šel na ten IAS mód - aby to klesalo podle nastavené rychlosti s plynem na volnoběh (máš zajištěnou ochranu před pádem) a později, když potřebuješ dosáhnout v konkrétním místě konkrétní výšku, tak to pořešit V/S a nebo si hrát s plynem abys upravil tu rychlost klesání.
   Seznam příspěvků  
Gonzo
FS Medlánky
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ