FlightSim.CZ   Reklama  
1st Czech IVAO Fly-In
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pondělí 4. 8. 2025, svátek má Dominik Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
oktanové číslo Jeden příspěvek | Celý strom
Re: Re: Re: Re: oktanové číslo   12. 5. 2005 / 22:35
kuma   
Dovolím si drobnou poznámku z praxe.

Letecké banziny (jak uvedeno výše) mají různé oktanové číslo.

Letecké motory mají (viz příslušné příručky) uvedeno MINIMÁLNÍ oktanové číslo benzinu, který smí být používán. Protože výroba LB78 bude v brzku utlumena, všechny naše zliny si teď "zvykají" na AVGAS100, ten se tam dá nalít rovnou a nemusí se žádat povolení - a chutná jim výborně (benziny by se ale neměly moc míchat...).

Problém bezolovnatého benzinu není v motorech. LOM vydal bulletiny se souhlasem k používání BA95 (bezolovnatý automobilový) prakticky pro všechny naše "waltrovácké" motory (vivaty nevyjímaje). BA95 jim chutná výtečně, dokonce se méně přehřívají (než s nízkooktanovými benziny).

Problém je v hadicích. Výrobce palivových hadic nedal souhlas s používáním bezolovnatého benzinu s "běžným" typem palivové instalace, protože údajně aditiva v BA95 nějak rozpouštějí antioxidanty (či co) a hadice pak křehnou a snáze praskají - což je u letadel nepřípustné. Uživatel letounu, který chce používat BA95 tak musí prokázat výměnu palivové instalace (což není levná sranda) na schválenou pro BA95. Kdo hodně létá, i tak se mu to ale vyplatí.

U ULA (motory Rotax) už se s bezolovnatým počítá, tekže tam s tím není žádný poroblém.
   Seznam příspěvků  
Gonzo
VWAC
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ