Hehe, mesh je hodně náročná otázka, a věnuju se mu aktivně a vracím se k němu. Já tomu nevěřil, že ten apron je z kopce a pak když jsem v Praze přistál v reálu na Vánoce a viděl jsem to na vlastní oči, tak jsem málem brečel. V tu chvíli mi na mysli vyvstalo - levitující terminály, problém s jetways...
Budu zcela upřímný, ale dělat to s dostupnými programy tak, aby ten apron byl opravdu sklopený by bylo strašně náročné, skoro si až říkám, že lajk by si toho nevšiml. Takže jsem vytvořil takový terénní hybrid/kompromis, aby byla zachovaná zakřivená dráha, ale já si zároveň nemusel u terénu trhat vlasy. Apron je tedy zploštělý, nicméně všechno ostatní vypadá tak jak má - zapuštěná silnice (na mostu pracujeme), okolo apronu co je u prstu D je takový to vyvýšení, stejně tak jako u terminálu 1, kde se na letadla díváš z kopce. Abych to tedy shrnul, pokud je tam nějaká viditelná estetická změna (val, kopec, podjezd) nebo změna v terénu která má vliv na simulaci letu (zakřivená dráha), bude zanesena do terénu.
Scenerka bude mít v rámci letiště vlastní Ortho od zeměměřičů, s tím nejlepším rozlišením (dají se tam počítat pampelišky), které na trhu je. Pro úpravu využijeme terénu využívám MUXP, které pro ty kteří nepoužívají ortho4xp bude fungovat automaticky. Pro ty, kteří využívají toto Ortho https://forums.x-plane.org/index.php?/files/file/70083-eu-region-ortho-czech-republic-slovakia-hungary-region-3/ bude přiložen speciální soubor, který bude obsahovat konfiguraci pro terén a pro ty kteří mají vlastní Ortho4XP bude přiložen návod, jak si ortho upravit tak, aby bylo scenerkou podporováno. (Jsou to asi 3 kliknutí a chvilku počkat).
Ještě jedna věc, která se hodí říct, která s terénem souvisí je tráva. Zatím jsem nenašel způsob, jak udělat trávu tak, aby byla pěkná, protože každý kousek trávy má jinou barvu. Rád bych si na tohle napsal plugin, který by dovedl to, co umí MSFS - upravit barvu trávy podle podkladu. Tráva tedy v první release nejspíše nebude, ale do budoucna nad ní přemýšlím a snažím se něco dát do kupy tak aby to neovlivňovalo FPS a neničilo kvalitu scenerky a tím i požitek z letu. |
|