FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je pátek 29. 3. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
PMDG DC-6B Jeden příspěvek | Celý strom
PMDG DC-6B   12. 10. 2021 / 17:03
Willhelm   
Měl bych dotaz na majitele DC-6 od PMDG, kteří ji lítají v FSX/P3D/FSXX:
Pokud máte přes AFE zapnutý a udržovaný cruise mód - dejme tomu ve FL170, předpokládám, že Pressure bude 37 inch, RPM 2150 ale co by mě hodně zajímalo jsou hodnoty:
IAS: (budík na hlavním panelu úplně vlevo nahoře)
BMEP: (hlavní panel úplně nahoře 6. až 9. budík zleva)
Fuel Flow: (hlavní panel druhá řada shora 8. a 9. budík zleva)

V XPL to dává v FL170 IAS 200KT (370km/h), BMPE 140, Fuel flow: 5
V technické specifikaci DC-6B na wiki je uveden dolet 4100nm s plnými nádržemi a 2610nm s plným nákladem.
Zároveň se tam uvádí cruise speed 507km/h což mě dost mate - PMDG má na štítku pro FL170 cruise speed 251KT indikovaných což by bylo cca 465km/h.
Uvažoval jsem jestli se třeba v té době neuváděla pod cruise speed přepočtená pozemní rychlost.
200KT IND mi dělá 265KT GS (490km/h) což už je docela blízko deklarované cruise speed na wiki.

Jde mi o to, že parametry PMDG v XPL nehrajou, není problém je upravit. Kdysi už jsem to dělal a zvyšoval jsem rychlost a snižoval spotřebu aby mi hrály parametry podle wiki, teď ale nevím jestli ty moje úpravy šly správným směrem. Možná ty rychlosti jsou OK a problém s doletem je pak jen u spotřeby motorů. Našel jsem na netu i nějaké dobové letové řády, ale to je nepoužitelné. V té době se dlouhé trasy lítaly jako autobusová linka Ostrava-Kopřivnice (Taky to stavělo v každé prdeli). Souvislý dlouhý let kolem dejme tomu 3000nm jsem nenašel, cesta z NY do Frankfurtu trvala u PAA s DC-6A tři dny a něco a měla asi osm mezipřistání. Kdyby těm lidem někdo řekl, že za dvě a pů dekády to dá Concord za 3h a nějaklé drobné asi by mu řekli že se zbláznil.
 

PMDG DC-6B   12. 10. 2021 / 17:07
Vita Zenisek
Ty cruise speeds z wiki byvaji TAS, ne IAS a proto se vztahujou k vysce.
 

PMDG DC-6B   12. 10. 2021 / 18:12
Willhelm   
Tak v tom případě by ty rychlosti bajočko seděly. Nicméně jsem si teď ze svých poznámek našel další nesoulad. Rate of climb je zase dle wiki 1070ft/min - dle příručky stoupám při udržení IAS 150KT což mi dává VS +600ft/min. do cca FL100 a pak to klesá až na 500ft/min mezi FL160 a FL170.

Další věc jsou ty superchargery. Ty mě asi točí nejvíce. Metodiku jsem si nastudoval - snížit tlak lehce pod 30 inch a pak zapnout vstřikování vody - tlak vystřelí nahoru k 40 inch a v tomto režimu by měly motory mít poloviční spotřebu při zachování otáček a výkonu. Prakticky se to chová tak, že se zapnutýma SCH sice motorové parametry držím jak by měly být, vrtule točí pořád 2150, teplota válců zůstává v zelené, ale indikovaná rychlost klesne tak o třetinu. Bohužel to není čisté XPL éro a dost věcí zůstává za oponou toho jejich pluginu, u kterého kromě toho, že obstarává DRM službu, toho moc nevíme.

Bohužel z nedávno zveřejněné modifikace polského kolegy DC-6 pro XP11.55 moc nadšený nejsem. Ano udělal k tomu moc hezký repaint US Navy, ale pod Vulkanem to rozchodil tak, že se musí Vulkan v menu vypnout a Plugin Admin nahradit starou OpenGL verzí co byla před Vulkanem. Jinak nechal všechny moje původní opravy modelu i úpravy acf. Nevím proč jsem čekal nějakou verzi co by poslala do věčných lovišť ten PMDG plugin...
 

PMDG DC-6B   12. 10. 2021 / 18:32
Vita Zenisek
Tech 1070 ft/min bude za MSA a u hladiny more.

Jinak kdyz to tak ctu, asi bych se s PMDG rozloucil a zkusil najit jiny ero.
 

PMDG DC-6B   12. 10. 2021 / 19:24
Willhelm   
No ono bohužel těch letadel z období od konce války po hromadný nástup proudových motorů koncem padesátých let není. Ono s XPL etablovanýma EADS 737 a IXEG 737 asi s DC-6 zamířili na dobrý segment.
Bohužel jim XPL zákazníci přišli v malém počtu a měli na rozdíl od FS zákazníků větší nároky.
Proklínám IVAO vintage tour a moje rozhodnutí to odlítat na XP11. Ono to na jednu stranu je super éro, ale od totálních kokosů. Já se k tomu furt vracím, asi proto že mě občas baví překonávat ty problémy, které jdou ruku v ruce s používáním starých a nepodporovaných letadel.
Jinak rozluka s PMDG určitě, zvláště co jsem si minulý týden přečetl jak megačurda Randazzo a jeho banda přikyvovačů zametli s váženým zákazníkem, který se jim odvážil navrhnout, že když už tedy definitivně ukončili prodej DC-6 i pro XP10, bylo by možná na čase zachovat se vstřícně a dát to komunitě jako freeware ať se o to stará tak jako třeba v případě Mi-2, Yak-40, An-24 - které díky původním autorům, jejich laskavosti a několika desítkám nadšenců lítají pod XP11 ačkoliv původní éra by byly pro XP9.
Místo stručného NASRAT se tam do něj pustili v přesile osm na jednoho, jaké že jsou XPL uživatelé svině, které si neumí vážit kvalitního vývojáře, Austin a jeho tým jsou další svině, protože je nezařadili do okruhu vývojářů které LR informoval o vývoji XP11 s předstihem atd. No prostě seznam sviní jak už to tak ubožáci mají ve zvyku...

Bez zdroje k tomu jejich DRM pluginu se s tím ale fakt nebude dát dělat mnoho. A pokud vím, tak si s tím nikdo neporadil, což je paradoxní, protože zajímavý efekt početné FSXX komunity je v tom, že jejich DC-6 pro FSXX se povaluje s 'léčivem' po různých pochybných webech s daty uploadů cca 14 dní po oficiálním vydání... Kdybych se už na FSXX nevyprdl možná bych to i zkusil, ale jak jsem teď četl reakce nějakých uživatelů, tak FSXX verze je proti FSX/P3D a XP10 dost osekaná co do funkčnosti, takže jí někteří začli přezdívat light DC-6. Reakce PMDG (zcela nepřekvapivě): Není náš problém, za to můžou ty svině z ASOBO.
 

PMDG DC-6B   13. 10. 2021 / 20:15
Rumperstross
Na wiki se vykašli. Stejně jako data z různých brožur. Kdykoliv se podívám na nějaký údaj rychlosti, směju se, protože to se ti nikdy na žádným (živým) éru nepodaří nikdy dosáhnout. Taky mě před pár lety točilo, že o jednom éru se vždycky říkalo, že má maximální rychlost 650km/h, mě se ale z toho nikdy nepodařilo dostat víc jak asi 520km/h. Jenže oni to brali v 5000m za ISA, a TAS, na plnej plyn, já bral IAS za ISA +15, v cca 1000m, na nominál.... Totéž v/s. Brožury a wiki a podobný zdroje vždycky vytáhnou ten pro ně nejlepší údaj.

K těm kompresorům - je třeba si uvědomit, že když je zapneš na vyšší rychlost, odeberou ti z hřídele poměrně dost koní. Třeba Merliny řady 60, když zapneš FS (full swing - druhá rychlost), odeberou ti z hřídele až 200 koní! V menší výšce jimi dodaný vyšší plnící tlak stejně nemůžeš využít, proto mají smysl až od určité výšky. Ale tady pozor, právě kvůli tomu faktu, že ti odeberou takovýhle mechanický výkon, má smysl druhou rychlost zapnout až v takové výšce, kde ti první rychlost není schopná dodat dostatečný plnící tlak. Když se nad tím zamyslíš, tak z toho vyplývá, že v určité výšce, zhruba tam, kde se druhá rychlost zapíná, ve skutečnosti dojde k POKLESU výkonu oproti tomu, kdybys měl jen první rychlost. Až při dalším stoupání, ve větší výšce, se začne projevovat výhoda druhé rychlosti, protože díky ní můžeš dosahovat výrazně vyšších plnících tlaků (a tím i výkonů) než na první rychlost, a tehdy se vyplatí i ta ztráta mechanického výkonu.

Tenhle pokles výkonu při přepnutí na vyšší rychlost kompresoru je krásně vidět na výškových charakteristikách těhle motorů, je tam jako takový zub. Na stíhačkách to byl trochu problém a to byl důvod, proč se třeba do Spitfirů dávaly různé verze jinak stejných motorů, které se lišily jinou základní rychlostí kompresoru (= různými mechanickými ztrátami a různým maximálním plnícím tlakem) a jinou výškou, ve které se ta vyšší rychlost zapínala. To byl třeba u devítek hlavní rozdíl mezi verzí LF IX a HF IX. Nikoliv konce křídel, jak si spousta lidí myslí.

Takže pokles rychlosti (či vertikální rychlosti) bezprostředně po zapnutí vyšší rychlosti kompresorů tam ve skutečnosti opravdu je. Samozřejmě polemizovat se dá o tom, jestli třetina rychlosti je adekvátní či ne, podle mě to zase až tolik rozdílu udělat nemůže, ale DC-6 jsem bohužel nelítal abych to potvrdil nebo vyvrátil
 

PMDG DC-6B   13. 10. 2021 / 23:09
Willhelm   
Díky, ty mi teda na závěr dne dáváš tečku. Mám za dnešek odsledováno pár hodin Austina, kterak vysvětluje různé parametry v Planemakeru, do toho jsem komplet prolistoval těch 522 stran manuálu DC-6 a vypisoval relevantní parametry. Stihnul jsem dvě úpravy a dva testovací lety. Bohužel některé změny v acf se definitivně do letových charakteristik neprojeví. Je možné, že tam určité parametry nad XPL hlídá ten plugin. Dávalo by to smysl, protože to původně vyvíjeli pro FSX/P3D, kde obcházeli default neletový model svými parametry - podobně jako Dodo sim, nebo PT Tu-154B2/M.

Podle letové příručky Everts Air Cargo se doporučují kompresory zapínat až od FL140, já je většinou zkoušel používat až v cruize módu na letové hladině. Pokles o 30 KIAS je podle mě hodně přehnaný, ale bohužel zrovna tenhle aspekt je plně v rukou PMDG pluginu.

Každopádně co se týče výkonů, mám asi celkem potuněno.
Poslední kontrolní let z PMDY 10ft do FL170 při maximálním nákladu - podle manuálu strana 219 by to mělo být 33 minut a FL170 by se mělo dosáhnout 97nm od startu. Měl jsem 30 minut a 105 což mi už příjde jako dost v toleranci. Zítra mám celý den papírování, tak mi na pozadí účetnictví může běžet XPL a budu ještě testovat spotřebu na 2700nm dlouhé trase. Na té mi minule došlo palivo 800nm před cílem navdory tomu, že jsem plnil na 100% a dolet je 4100nm. Jakmile doladím tohle už se v tom více šťourat nebudu. Ale je třeba si to za ty prachy ještě trochu odlítat. Očekávám, že v XP12 by se mohla opakovat situace XP10/XP11 a půlka letového parku nepůjde provozovat.
 

PMDG DC-6B   12. 10. 2021 / 22:15
Willhelm   
Tak teď jsem objevil poklad. Everts ještě v roce 2006 provozovala DC-6 jako cargo letadla.
Našel jsem jejich letovou příručku z 1.12.2006 - 522 stran a tam je parametrů jako nakakaných.
https://pdfcoffee.com/dc-6-om-3-pdf-free.html

Jal jsem se studovat tabulky, jsou trochu upravené. Vzhledem ke stáří strojů mají např. snížený max dostup z původních 25.000ft na 22.000ft s tím, že výkonnostní tabulky s parametry tam mají do FL180, takže výš s tím už určitě nelítali.

Srovnal jsem teď reálný manuál s PMDG manuálem a hodotama v mé tabulce z posledních tří letů.
Navrhoval bych, aby se PMDG přejmenovali na Proximity Manual Design Gang.

Reality se drží tak u 2/5 parametrů. OK je třeba Cruise Pressure 37 inch a RPM 2150, ale jinak je vše jinak. Reál manuál uvádí i hodnoty fuel flow v různých režimech. Nad FL160 by se mělo lítat vždy s Superchargerem na high, spotřeba motorů je v simulaci definitivně o 1/5 vyšší než v reálu (což mi sedí s mými propočty vzhledem k max. množství paliva a hodnotami max doletu a vysvětluje proč se s tím v simu nedá s plnými nádržemi doletět ani 2700nm což je od max. deklarovaného doletu 4100nm dost daleko.) Stoupání se má provádět při 165KT indicated (PMDG uvádí 150). Cruise speed by měla být 244KT a reálný manuál zdůrazňuje, že rozhodující údaj je jen z kapitánova rychloměru indikované rychlosti. (pomalejší cestovní rychlost navíc při vyšší spotřebě paliva = snížený dolet tím tuplem)

Jak je člověk zvyklý, že v XPL ty výkony strojů (nepočítám free zoufalosti a první pokusy s Planemakerem) většinou do puntíku odpovídají reálným manuálům a publikovaným parametrům, tak už možná začínám chápat ty Randazzovy výkřiky o nevděčných zákaznících. Bohužel původní support fórum z doby vydání je pryč, nové PMDG fórum je cenzurované takže teď těžko říct, zda jsem teď akorát neobjevil Ameriku a neřeším znovu to, co řešili XPL uživatelé DC-6 v době vydání...

No každopádně v reálném manuálu jsou na rozdíl od performace table na wiki údaje jednoznačné a nemusím přemýšlet zda je např. rychlost uváděná jako IAS, TAS nebo GS. Tak se pustím do úprav acf podruhé a snad s lepším výsledkem než poprvé. Dokonce jsem uvažoval o tom, že by možná šlo nahradit letové fáze AFE nějakým lua scriptem - třeba i vč. fuel managementu po kterém uživatelé volali ale nikdy se ho nedočkali.
 

VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ