FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je úterý 28. 10. 2025, Den vzniku samostatného československého státu Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
PMDG DC-6B Jeden příspěvek | Celý strom
PMDG DC-6B   12. 10. 2021 / 22:15
Willhelm   
Tak teď jsem objevil poklad. Everts ještě v roce 2006 provozovala DC-6 jako cargo letadla.
Našel jsem jejich letovou příručku z 1.12.2006 - 522 stran a tam je parametrů jako nakakaných.
https://pdfcoffee.com/dc-6-om-3-pdf-free.html

Jal jsem se studovat tabulky, jsou trochu upravené. Vzhledem ke stáří strojů mají např. snížený max dostup z původních 25.000ft na 22.000ft s tím, že výkonnostní tabulky s parametry tam mají do FL180, takže výš s tím už určitě nelítali.

Srovnal jsem teď reálný manuál s PMDG manuálem a hodotama v mé tabulce z posledních tří letů.
Navrhoval bych, aby se PMDG přejmenovali na Proximity Manual Design Gang.

Reality se drží tak u 2/5 parametrů. OK je třeba Cruise Pressure 37 inch a RPM 2150, ale jinak je vše jinak. Reál manuál uvádí i hodnoty fuel flow v různých režimech. Nad FL160 by se mělo lítat vždy s Superchargerem na high, spotřeba motorů je v simulaci definitivně o 1/5 vyšší než v reálu (což mi sedí s mými propočty vzhledem k max. množství paliva a hodnotami max doletu a vysvětluje proč se s tím v simu nedá s plnými nádržemi doletět ani 2700nm což je od max. deklarovaného doletu 4100nm dost daleko.) Stoupání se má provádět při 165KT indicated (PMDG uvádí 150). Cruise speed by měla být 244KT a reálný manuál zdůrazňuje, že rozhodující údaj je jen z kapitánova rychloměru indikované rychlosti. (pomalejší cestovní rychlost navíc při vyšší spotřebě paliva = snížený dolet tím tuplem)

Jak je člověk zvyklý, že v XPL ty výkony strojů (nepočítám free zoufalosti a první pokusy s Planemakerem) většinou do puntíku odpovídají reálným manuálům a publikovaným parametrům, tak už možná začínám chápat ty Randazzovy výkřiky o nevděčných zákaznících. Bohužel původní support fórum z doby vydání je pryč, nové PMDG fórum je cenzurované takže teď těžko říct, zda jsem teď akorát neobjevil Ameriku a neřeším znovu to, co řešili XPL uživatelé DC-6 v době vydání...

No každopádně v reálném manuálu jsou na rozdíl od performace table na wiki údaje jednoznačné a nemusím přemýšlet zda je např. rychlost uváděná jako IAS, TAS nebo GS. Tak se pustím do úprav acf podruhé a snad s lepším výsledkem než poprvé. Dokonce jsem uvažoval o tom, že by možná šlo nahradit letové fáze AFE nějakým lua scriptem - třeba i vč. fuel managementu po kterém uživatelé volali ale nikdy se ho nedočkali.
 
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ