V USA Ti jeste klidne projde VOR to VOR . Maji jen specificke routingy pro prilety a odlety z velkych letist a na to vydany Supplementy, ty je potreba dodrzet, ale kdyz to neudelas, taky se vetsinou prd stane. Jinak klidne directy po libovolnych bodech, vetsinou si poradi, kdyz ne, proste Ti ATC do letadla nadiktuje jinej routing. Nesmis ale bejt moc mimo, aby ti vyslo palivo.
Afriku projedes po tratovy mape tak jak se Ti hodi, tam je zase ale potreba se vyhybat nepratelskym a nebezpecnym statum, viz:
https://safeairspace.net/
Asie dost podobne. Kde neni Eurocontrol, je proste tak nejak vetsi volnost. Ale zase nemas uplnou kontrolu. Nad Evropou posles trat do validacniho nastroje a vysledek mas hned. Vsude jinde odesles letovej planek AFTNkou na jednotlivy FIRy a doufas, ze je to dobre/snesitelne. A pokud ne, ze Ti na to poslou nejakou REJ zpravu at mas cas to upravit a nezastavej Ti letadlo nekde na hranicich FIRu.
|
|