FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 20. 4. 2024 Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Akrobacie vrtulníku Jeden příspěvek | Celý strom
Akrobacie vrtulníku   22. 1. 2022 / 23:15
biblbrox   
Nejsem si úplně jistej, jestli se u turbínových vrtulníků může regulátor (governor) vypínat.
Možná v případě poruchy regulátoru, nebo v určitých nouzových situacích. Nevím.
Spíš bych si tipnul, že se na něj vůbec nesahá (tedy kromě ev. jemného dolazení otáček po nastartování).
Jestli se nepletu, tak v UH-1 nějaký vypínač regulátoru je, ale u Mi-8 nebo 24 ne. Ale můžu se plést a někde tam jsou taky.

U písťáků jsou mašiny jak bez regulátoru (např. Schweizer 300), tak s regulátorem (např. Robinson).
Třeba Robinson R-22 má regulátor, který je spínaný páčkovým spínačem na kolektivu.
Po jeho sepnutí a přidání ručky nad 80% RPM se regulátor aktivuje a nastaví správné otáčky motoru.
Při autorotaci regulátor neřešíš- při poruše motoru stejně nemá co regulovat.
Pokud se jedná jen o nácvik vysazení, tak ho taky nevypínáš- pod 80% RPM motoru se sám deaktivuje.

Kromě regulátoru mají vrtulníky i tzv. korelátor (correlator).
Korelátor je mechanicky spjatý s kolektivem a přidává nebo ubírá plyn v závislosti na poloze kolektivu.
Zvedáš kolektiv- přidává otáčky motoru. Snižuješ kolektiv- ubírá otáčky motoru.
Tohle přidávání a ubírání je ovšem hodně hrubý.
Otáčky se na správnou hodnotu musí doladit buď automaticky regulátorem (pokud ho vrtulník má), nebo manuálně ručkou.
 
VWAC
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ